Nowe marki na polskim rynku. Oto nowe auta grupy Chery, Omoda i Jaecoo

Chery wprowadzi na polski rynek dwie nowe marki: Omoda i Jaecoo. O tej pierwszej pisaliśmy już nieco więcej. Zobaczmy więc jak dokładnie będzie wyglądała oferta tego producenta.

Drzwi otworzyło MG, za nim przyszedł BAIC, a lada chwila do gry dołączy BYD. Te trzy chińskie firmy wzięły na celownik polski rynek. Teraz dołącza do nich czwarty zawodnik. Mowa tutaj o grupie Chery, która wprowadza dwie własne marki - Omoda i Jaecoo.

Pierwszy model Omody, czyli "5", już pojawił się w Polsce, a w sieci pojawiły się informacje na temat cen. Teraz czas spojrzeć na pełną gamę obydwu firm.

Omoda i Jaecoo w Polsce. Jakie modele wprowadzą te firmy Chery?

Zacznijmy od Omody, którą już poznaliśmy i która póki co skupia się na jednym samochodzie, czyli właśnie na modelu 5. To kompaktowy crossover z silnikiem 1.6 T-GDI, oferującym 197 KM. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Topowa wersja Premium ma kosztować 129 900 złotych i oferować kompletne wyposażenie. Tańszy wariant ma z kolei oscylować w granicach 113-115 tysięcy złotych.

Do tego auta dołączą jeszcze dwa inne. Pierwszym jest Omoda E5, czyli elektryczna wersja 5-ki. Elektryczny wariant ma delikatnie zmodyfikowaną stylistykę, a jego sercem jest 204-konny silnik elektryczny (340 Nm momentu obrotowego). Bateria oferuje z kolei 61 kWh pojemności.

Omoda E5 2024 cena

Tym samym Omoda E5 będzie konkurentem dla między innymi Hyundaia Kony Electric, czy dla Kii Niro EV. Cen tego auta jeszcze nie znamy.

Ofertę zamknie tutaj Omoda 7

To model, który pokazano podczas targów w Pekinie. Omoda 7 jest większym, bo mierzącym już 4,62 metra długości SUV-em, który konkuruje między innymi z Toyotą RAV4. Chińczycy postawili tutaj na napęd PHEV, który łączy silnik 1.5 T-GDI z jednostką elektryczną i z baterią o nieznanej pojemności.

Według chińskich norm zasięg na jednym ładowaniu to 95 kilometrów, a łączny zasięg auta to 1250 kilometrów. Te dane warto jednak oceniać z przymrużeniem oka, gdyż Chińczycy lubią mocno "podkręcać" swoje wyniki.

Omoda 7 2024

Omoda 7 ma nieco inną stylistykę nadwozia i wizualnie bardziej przypomina auta Lexusa, co akurat nie jest złą inspiracją. Wnętrze jest dość generyczne (i typowe dla chińskich pojazdów), ale prezentuje się schludnie. Tajemnicą pozostaje natomiast jakość wykonania. Na większą liczbę zdjęć trzeba niestety jeszcze poczekać.

Jaecoo wprowadzi na rynek dwa model - J7 i J8

Ten pierwszy model w pewnym sensie konstrukcja spokrewniona z Omodą 5 - technicznie i pod kątem wymiarów. Jaecoo stawia na masywniejszą i bardziej "kanciastą" bryłę nadwozia, a także na nieco nowocześniejsze wnętrze.

Omoda Jaecoo J7 2024

Sercem tego samochodu też jest jednostka 1.6 T-GDI, która w zależności od źródła oferuje od 186 do 197 KM. Potencjalnie w Europie dostaniemy mocniejszy wariant. To wszystko trafia na przednią oś za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DCT.

Wyróżnikiem wnętrza jest 14,8-calowy ekran multimediów, który "napędza" procesor Qualcomm Snapdragon 8155. Sam kokpit, bez zaskoczeń, jest również bardzo "generyczny" pod kątem designu.

Jaecoo J7 2024

Ofertę tego auta może też uzupełnić hybryda plug-in. Ta jest już dostępna w Chinach i łączy silnik 1.5 Turbo o mocy 156 KM z 204-konną jednostką elektryczną. Bateria ma 18,32 kWh pojemności i jest to konstrukcja FinDreams, czyli firmy należącej do BYD.

Większe Jaecoo J8 to nic innego jak Chery Tiggo 9

Tutaj mówimy o SUV-ie mierzącym 4,82 metra długości i oferującym 7 miejsc na pokładzie. Sercem tego auta ma być hybryda plug-in, która łączy silnik 1.5 T-GDI i 3 jednostki elektryczne. Łączna moc to ponoć 608 KM i 915 Nm, co zdaje się być wręcz abstrakcyjną wartością.

J8 2024

Jaecoo J8 potencjalnie trafi do oferty pod koniec tego roku. Trudno powiedzieć, czy będzie oferowane na wszystkich rynkach w Europie, czy też tylko w wybranych krajach.

Omoda i Jaecoo w Polsce - kiedy poznamy szczegóły oferty?

Wiemy, że Chery już mocno zbroi się w Polsce i konsekwentnie buduje struktury firmy, ściągając pracowników z różnych marek. Lada chwila powinniśmy więc poznać nie tylko szczegóły oferty, ale także dokładne plany dotyczące sprzedaży, sieci dealerskiej, serwisu i gwarancji.