Nowe MG4 dotarło do Europy. To zmiana na lepsze
Obecne MG4 nie jest złym samochodem, ale nie wyróżnia się też niczym szczególnym na tle konkurencji. Niebawem do akcji wkroczy jego następca - dużo bardziej przyjazny wizualnie, nieco większy, ale tylko nieznacznie wydajniejszy.
- Nowe MG4 zadebiutowało w Chinach
- W Europie opatentowano już jego wygląd
- Stylistyka zbliżyła się do MGS5 EV
- To zmiana na plus względem obecnego wcielenia
Obecne MG4 weszło na rynek w bardzo trudnym momencie. Chiński producent chciał wykorzystać walkę cenową europejskich marek, wprowadzając tanią i przyjazną alternatywę. W tym samym momencie wkroczyły jednak cła, które wpłynęły na ceny samochodów z Państwa Środka. Ich atrakcyjność spadła (mowa oczywiście wyłącznie o elektrykach), co przełożyło się na niższą sprzedaż.
Chińskie marki nie są tym jednak specjalnie zmartwione i dalej promują swoje elektryki. BYD wypuściło tani model, Geely weszło do naszego kraju z SUV-em EX5, a MG4 ma niebawem zadebiutować w całkowicie nowym wydaniu.
Druga generacja tego samochodu nie jest wyłącznie "liftingiem" obecnego wcielenia. Wyraźnie zmieniły się tutaj wymiary. Długość wzrosła do 4,4 metra, a rozstaw osi do 2,75 metra (jest o 45 mm większy). To przełoży się na znacznie przestronniejszą kabinę i większy bagażnik.
Wizualnie nowe MG4 przywodzi na myśl SUV-a MGS5 EV
Widać, że ta marka ewoluuje i stawia na nowy, nieco "łagodniejszy" design. Wśród inspiracji MG wymienia Cyberstera, aczkolwiek widać, że właśnie MGS5 EV jest tutaj największym wzorem dla nieco mniejszego hatchbacka.
Zdjęcia wnętrza pozostają tajemnicą, niemniej spodziewamy się kokpitu niemal identycznego, jak w SUV-ie. Jest on znacznie bardziej dojrzały wizualnie, niż ten z obecnego MG4. Ekran multimediów ma przekątną 12,8 cala, a jakość tworzyw robi lepsze wrażenie.
Tajemnicą pozostaje specyfikacja tego samochodu. Nowy SUV korzysta z akumulatorów o pojemności 49 kWh w bazowej wersji i 64 kWh w wariancie Long Range. Obecnie MG4 ma też akumulator o pojemności 77 kWh. Tu można więc przyjąć, że specyfikacja się nie zmieni, choć obecność tej ostatniej wersji staje pod znakiem zapytania.
Obecnie największy akumulator współpracuje z ponad 400-konnym napędem w wariancie XPOWER. Nic na tę chwilę nie wskazuje na to, aby taki model miał powrócić na rynek.
Kiedy MG4 pojawi się w europejskich salonach?
Oficjalnej daty premiery jeszcze nie znamy, ale zgłoszenie patentów w urzędach sugeruje, że jest to kwestia miesięcy lub nawet tygodni. Podobnie było w przypadku MGS5 EV, które najpierw pojawiło się w formie grafik patentowych, a kilka tygodni później zaliczyło już rynkowy debiut.


