MG4 XPower oferuje 435 KM. Do tego jest tańszy, niż bazowy Volkswagen ID.3
Być może słyszeliście o rosnącej popularności marki MG. W wielu krajach notuje świetne wyniki sprzedaży, głównie za sprawą doskonałego kompromisu pomiędzy jakością oferowanych aut, wyposażeniem i ich ceną. MG4 XPower to idealny przykład. W cenie niższej od "gołego" Volkswagena ID.3 dostajemy 435 KM i napęd na obie osie.
MG w rękach koncernu SAIC rozwija się w ekspresowym tempie. Marka ta od lat konsekwentnie rośnie w siłę w Wielkiej Brytanii, a teraz podbija kolejne kraje. Na przykład we Włoszech zanotowała 435% wzrostu sprzedaży w pierwszym półroczu, z liczbą ponad 14 000 wydanych klientom samochodów. Dzięki temu jej pozycja jest naprawdę mocna, a w bliskim otoczeniu są dużo większe i znane marki. Ten sukces nie jest jednak dziełem przypadku, a starannie egzekwowanej strategii. Przykład? Nowe MG4 XPower jest tańsze od bazowego Volkswagena ID.3, a oferuje 435 KM, 600 Nm i napęd na obie osie.
MG4 XPower oferuje wiele za stosunkowo niewiele. To klucz do sukcesu tej marki
Wiele chińskich firm próbowało się przebić w Europie, ale problemem zawsze była jakość produktów. Niektórzy odrobili jednak lekcje i wiedzą, że to kluczowa kwestia, którą trzeba zachować. MG pogodziło więc odpowiedni standard wykończenia i wyposażenia, z dobrą ofertą modeli i jednostek napędowych.
W gamie tej marki mamy nie tylko samochody elektryczne - są też spalinowe modele, w tym atrakcyjne SUV-y. Ogromne zainteresowanie budzi jednak przede wszystkim nowe MG4, czyli kompaktowy "elektryk", konkurujący właśnie z Volkswagenem ID.3.
Już standardowa wersja tego samochodu miło zaskakuje, zarówno wyglądem jak i specyfikacją. MG4 XPower oferuje z kolei nie tylko świetne osiągi (sprint do setki w 3,8 sekundy), ale też napęd na cztery koła i dobre właściwości jezdne. Zawieszenie usztywniono o 25%, a układ kierowniczy zyskał inne oprogramowanie wspomagania. 18-calowe koła obuto tutaj w opony Bridgestone Turanza, a za nimi ukryto większe, 345-mm tarcze hamulcowe.
Akumulator ma tutaj 64 kWh pojemności brutto (61,4 kWh netto)
To w zupełności wystarcza, aby realny zasięg na jednym ładowaniu wynosił w tym aucie około 360 kilometrów. Maksymalna moc ładowania DC to 135 kW, a AC 11 kW. Na te wartości też nie można więc narzekać.
MG może wkroczyć na kolejne rynki - w tym do Polski
Rosnąca sprzedaż w Niemczech, Francji i we Włoszech może zachęcić chińskiego producenta do eksploracji kolejnych rynków. Spalinowe modele, za sprawą dobrych cen, mają szansę namieszać na rynku. Warto jedynie porzucić uprzedzenia do metki "Made In China", gdyż jej znaczenie zmieniło się już wiele lat temu.