Ford Focus wyceniony w Polsce - od 63 900 zł [CENY, WYPOSAŻENIE]
Pojawił się oficjalny polski cennik Forda Focusa - nawet podwójny, bo na start Importer oferuje rabat do każdej wersji silnikowej. Cennik rozpoczyna 1.0 Ecoboost o mocy 100 KM, w wersji Trend, a kończy Vignale z dieslem 2.0 i skrzynią automatyczną.
Ford Focus dostępny będzie w pięciu wersjach wyposażenia - Trend, Trend Edition, Titanium, ST-Line i luksusowej Vignale. Do dyspozycji klientów oddano całą gamę jednostek silnikowych - trzycylindrowych silników turbo, jeśli mowa o "benzynach" oraz czterocylindrowych dieslach. Rozpoczyna ją 100-konne 1.0 Ecoboost, dostępne wyłącznie z przekładnią ręczną (6 biegów) w wersjach Trend i Trend Edition. Dalej jest mocniejsza odmiana 1.0 - 125 KM, w której możemy zamówić tez ośmiobiegową skrzynię automatyczną (klasyczny "hydrokinetyk"). 150 i 182 KM to z kolei warianty silnika 1.5. Tą drugą można zamówić wyłącznie z ręczną skrzynią. Podobnie zresztą jak najsłabszego diesla - tutaj mamy 95 KM i również dostępność tylko w niższych wersjach wyposażenia. Pozostałe dwa diesle możemy zamówić z sześciobiegowym "manualem" albo ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Dostępne są 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM (każda wersja wyposażenia) oraz 2.0 EcoBlue, dysponujące 150 KM (od wersji Titanium). Słabsze wersje silnikowe wyposażone są belkę skrętną w tylnym zawieszeniu. Kombi, wersje Vignale oraz mocniejsze odmiany silnikowe mają układ wielowahaczowy.
Poniższe ceny dotyczą samochodów w wersjach hatchback. Do ceny kombi należy doliczyć 4 000 zł. Podwójne ceny wynikają z rabatu "na start", którego udziela Importer.
TREND (promo/normalna) | TREND Edition (promo/normalna) | TITANIUM (promo/normalna) | ST-LINE (promo/normalna) | VIGNALE | |
---|---|---|---|---|---|
1.0 EcoBoost 100 KM M6 | 63 900 / 72 200 zł | 69 400 / 77 200 zł | - | - | - |
1.0 EcoBoost 125 KM M6 | 67 900 / 75 700 zł | 72 900 / 80 700 zł | 79 000 / 86 800 zł | 79 000 / 86 800 zł | - |
1.0 EcoBoost 125 KM A8 | 77 850 / 85 650 zł | 82 850 / 90 650 zł | 88 950 / 96 750 zł | - | - |
1.5 EcoBoost 150 KM M6 | - | 76 400 / 84 200 zł | 82 500 / 90 300 zł | 82 500 / 90 300 zł | 99 300 / 107 100 zł |
1.5 EcoBoost 150 KM A8 | - | 86 350 / 94 150 zł | 92 450 / 100 250 zł | 92 450 / 100 250 zł | 109 250 / 117 050 zł |
1.5 EcoBoost 182 KM M6 | - | - | - | 86 000 / 93 800 zł | 102 800 / 110 600 zł |
1.5 EcoBlue 95 KM M6 | 73 000 / 80 800 zł | 78 000 / 85 800 zł | - | - | - |
1.5 EcoBlue 120 KM M6 | 76 500 / 84 300 zł | 81 500 / 89 300 zł | 87 600 / 95 400 zł | 87 600 / 95 400 zł | 104 400 / 112 200 zł |
1.5 EcoBlue 120 KM A8 | 86 450 / 94 250 zł | 91 450 / 99 250 zł | 97 550 / 105 350 zł | 97 550 / 105 350 zł | 114 350 / 122 150 zł |
2.0 EcoBlue 150 KM M6 | - | - | 91 800 / 99 600 zł | 91 800 / 99 600 zł | 108 600 / 116 400 zł |
2.0 EcoBlue 150 KM A8 | - | - | 101 750 / 109 550 zł | 101 750 / 109 550 zł | 118 550 / 126 350 zł |
W najtańszej odmianie Trend znajdziemy klimatyzację, radioodtwarz, skórzane wykończenie kierownicy i drążka zmiany biegów, elektrycznie regulowane lusterka, asystenta pasa ruchu, czy ogranicznik prędkości. Ceny (promocyjne) wahają się od 72 200 (63 900) zł za 1.0 EcoBoost do 94 250 (86 450) zł za 1.5 EcoBlue z ośmiobiegowym "automatem". Dopłata do tej skrzyni to w większości przypadków nieco poniżej 10 000 zł
Trend Edition jest bogatszy o alufelgi, przednie światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz z SYNC 3, zmienione fotele i elektryczny hamulec postojowy. Tutaj znajdziemy wszystkie konfiguracje silników, poza najmocniejszą wersją silnika benzynowego oraz dwulitrowym dieslem.
Zaczynające się od 1.0 EcoBoost 125 KM Titanium 86 800 zł (79 000 zł promocyjnie) dodatkowo ma tylne lampy w technologii LED, system bezkluczykowy, czujnik deszczu, automatyczną klimatyzację, tempomat, wsteczne lusterko fotochromatyczne oraz podłokietnik na tylnej kanapie. Tu też mamy największy wybór wśród układów napędowych - nie ma tylko 100-konnej benzyny oraz diesla o mocy 95 KM.
Usportowiona ST-Line to minimu 150-konny silnik benzynowy, albo 120-konny diesel. Znajdziemy tu "siedemnastki", zmienioną stylizację nadwozia oraz wnętrza, a także przycisk rozrusznika zamiast zwykłej stacyjki.
Topowa Vignale poza inną stylizacją otrzyma w standardzie wyświetlacz HUD, aktywnego asystenta parkowania, przednie lampy LED (statyczne), nawigację satelitarną, czy elektrycznie sterowane fotele.
Wśród wyposażenia Focusa znajdziemy m. in. audio B&O, adaptacyjne reflektory LED, aktywne zawieszenie, tempomat z radarem, czy zespół asystentów Ford Co-Pilot 360 (system rozpoznawania znaków drogowych z ogranicznikiem prędkości, wykrywania pieszych z awaryjnym hamowaniem, czy wspomniane wcześniej adaptacyjne reflektory, adaptacyjny tempomat oraz asystenta parkowania).
A już niedługo zaprezentujemy Wam relacje z pierwszych jazd nowym Focusem.