2019 BMW X5 G05 [DANE TECHNICZNE, GALERIA ZDJĘĆ]

Jeszcze przedpremierowo, choć już "prawie oficjalnie" - w sieci pojawiła się obszerna galeria zdjęć nowego BMW X5.

Co ciekawe wciąż nie są to zdjęcia oficjalnie wypuszczone przez BMW, a jedynie "wycieki" (zapewne starannie kontrolowane, ale z tym różnie bywa). Jak widać sylwetka X5-ki nabrała nowego charakteru. Front z dużymi nerkami, wyraźnie zaakcentowane przetłoczenia w linii bocznej (zdecydowanie "ostrzejsze") oraz zaprojektowany na nowo tył wyróżniają ten model na tle konkurencji.

Bardzo dobrze prezentuje się też wnętrze, które wreszcie nie wygląda jak przeskalowany kokpit Serii 7. BMW stworzyło nową koncepcję, która to będzie stopniowo przenoszona na kolejne modele. Następnym w szeregu po X5 modelem z podobnie zaprojektowanym wnętrzem będzie nadchodząca Seria 3.

Pod maską BMW X5 znajdą się jednostki 4,6 i 8-cylindrowe. Ofertę otworzy najprawdopodobniej 252-konna benzyna (2.0) oraz 231-konny diesel (także 2.0). Póki co jedynymi potwierdzona jest obecność wersji xDrive40i (benzyna, 340 KM, 3.0 R6), xDrive50i (benzyna, 462 KM, 4.4 V8) oraz xDrive30d (diesel, 262 KM, 3.0 R6). Na szczycie oferty stanie zaś X5 M, które zyska silnik z BMW M5.

Nowe BMW X5 mierzy 4945 mm długości, 2004 mm szerokości i 1791 mm wysokości. Rozstaw osi to aż 2975 mm. Oznacza to, że X5 wyraźnie urosło - odpowiednio o 36 mm (długość), 66 mm (szerokość), 19 mm (wysokość) oraz 42 mm (rozstaw osi). Bagażnik pomieści od 645 do 1860 litrów. Ilość miejsca z przodu i z tyłu ma być rekordowa w tym segmencie.

BMW X5 G05 stworzono na architekturze CLAR. Wedle wstępnych informacji nowa generacja tego modelu wyraźnie schudła - mówi się nawet o 200 kg względem poprzednika.

Oficjalna premiera nowego BMW X5 będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego w Paryżu.