Mercedes-AMG GT R Roadster oficjalnie debiutuje w Genewie
Ma 585 KM, 700 Nm, korzysta z wyścigowego doświadczenia i pozwala przy tym wszystkim na jazdę pod gołym niebiem.
Zdjęcia szpiegowskie Mercedesa-AMG GT R Roadster krążyły po sieci od dłuższego czasu, jednak dopiero teraz możemy poznać ten samochód w całej okazałości. A jest na co patrzeć, bowiem sylwetka tego auta, zwłaszcza w wydaniu poliftingowym, prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Stały dach zastąpiła elektrycznie składana konstrukcja, którą wykonano z aluminium, magnezu i stali. Pokrywają ją trzy warstwy materiału, co ma zapewnić szczelność oraz idealną izolację akustyczną i termiczną. W nadkolach niezmiennie goszczą 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu, zaś tylną część auta wieńczy masywny spoiler zwiększający siłę docisku. Zastosowano tutaj także aktywną aerodynamikę - przedni splitter wysunięto na 40 mm do przodu, dzięki czemu uzyskano efekt "przysysania" samochodu do drogi. Jednocześnie zmniejsza to zjawisko unoszenia przedniej osi - przy 250 km/h docisk jest wyższy o 40 kg.
Wnętrze korzysta z całego dobrobytu odświeżonej wersji tego auta. Mamy więc tutaj dwa cyfrowe wyświetlacze (12,3-calowy w zestawie zegarów oraz 10,25-calowy systemu multimedialnego), nowy dotykowy gładzik oraz przede wszystkim nową kierownicę, przy której zamocowano kontrolery wydechu, trybów jazdy oraz siły działania kontroli trakcji. Tym samym z deski rozdzielczej zniknęło charakterystyczne żółte pokrętło, które było wyróżnikiem tego auta. Nowością są natomiast fotele z systemem AirScarf - posiadają one nadmuch ciepłego powietrza na szyję, co docenią Ci, którzy lubią podróżować bez dachu w chłodniejsze dni. Ze względu na obecność tego rozwiązania nie znajdziemy tutaj wyczynowych kubełków, ale nikt z nabywców nie powinien narzekać. Poza tym w modelu GT R Roadster zagościła także skóra Nappa oraz inne wysokogatunkowe materiały.
Sercem tego samochodu niezmiennie jest 4-litrowe podwójnie doładowane V8, które składane jest ręcznie w Affalterbach. Moc to 585 i 700 Nm momentu obrotowego, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 3,6 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 317 km/h.
Powstanie tylko 750 egzemplarzy
Ci, którzy marzą o postawieniu takiego auta w swoim garażu będą musieli się pospieszyć. Mercedes postanowił wyprodukować tylko 750 egzemplarzy modelu GT R Roadster. Tym samym będzie on łakomym kąskiem dla kolekcjonerów samochodów tej marki. Cena jeszcze nie jest znana, ale z pewnością będzie znacznie wyższa niż w przypadku standardowego GT R-a.