nowości i premiery

Mercedes C300de – hybrydowy diesel wchodzi na rynek

Być może jest to strzał w dziesiątkę – Mercedes wprowadza do oferty hybrydy plug-in połączone z silnikami wysokoprężnymi.

Początkowo nowe silniki pojawią się w Mercedesie Klasy C i E. Pod oznaczeniem C300de i E300de kryje się kombinacja 2-litrowego diesla generującego 194 konie mechaniczne oraz jednostki elektrycznej o mocy 90 kW (122 KM). Łączna moc całego układu to 302 KM i aż 700 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 400 obr./min. Dodatkowo mały silnik elektryczny, który ukryto w automatycznej skrzyni biegów oferuje bonusowe 440 Nm dostępnych „od zera”. W efekcie Klasa C w wersji 300de rozpędza się do setki w 5,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h.

Jak na hybrydę typu plug-in przystało, Mercedes C300de jest w stanie jeździć na samym prądzie. Producent zapewnia, iż będzie można przejechać do 57 kilometrów na jednym ładowaniu, osiągając prędkość nieprzekraczającą 130 km/h. Dzięki ładowarce o mocy 7,4 kWh ładowanie z Wallboxa Mercedesa ma trwać do 1,5h. Z typowego gniazdka baterię doładujemy do pełna w 5 godzin.

Pierwsze egzemplarze modelu C300de trafią do klientów w połowie 2019 roku. W ofercie pojawi się także benzynowa hybryda typu plug-in.