Peugeot 508 RXH - Bez baterii
W salonach właśnie pojawiła się odświeżona wersja modelu 508 RXH. Zmiany nie ograniczają się wyłącznie do modyfikacji zewnętrznych.
RXH to odpowiedź Peugota na Audi A4 Allroad, Volskwagena Passata Alltrack, Skodę Superb Outdoor czy Subaru Outback. 508 RXH jest z nami od 2012 roku, także nadszedł czas na odnowienie wizerunku.
Z zewnątrz na pewno zwrócimy uwagę na światła do jazdy dziennej, które wystylizowano na ślady pazurów. Całe oświetlenie z przodu wykonano w technologii LED, a charakterystyczne reflektory liczą 44 diody. Tak jak w wersji przed liftingiem, uterenowiony 508 wyróżnia się podwyższonym zawieszeniem oraz nakładkami na zderzakach, nadkolach i progach.
Francuska propozycja jest znana z dość charakterystycznego układu napędowego – przednie koła napędzane są przez jednostkę wysokoprężną, zaś koła z tyłu - przez silnik elektryczny. 508 RXH po liftingu w takiej specyfikacji nie będzie sprzedawany w Polsce. U nas debiutuje on z nowym motorem 2.0 BlueHDi o mocy 180 koni mechanicznych, a trafia ona na asfalt dzięki opracowanej od podstaw przekładni automatycznej. Producent deklaruje spalanie na poziomie 4,6 litra oleju napędowego na sto kilometrów. Rezygnacja z wersji hybrydowej oznacza po prostu brak odmiany 4x4, która, co ciekawe, będzie dostępna we Francji czy w Niemczech.
Za samochód przyjdzie nam zapłacić 152 900 złotych. Warto zwrócić uwagę, że RXH to najbogatsza wersja wyposażeniowa, która obejmuje między innymi dwustrefową klimatyzację automatyczną, wyświetlacz HUD czy wspomniane wcześniej LEDy.