W sam raz na lato. Porsche zaprezentowało nowe 911 992 Cabriolet
Lato zbliża się wielkimi krokami. Warto więc mieć na tę porę roku właściwe auto - takie jak Porsche 911 Cabriolet.
Najnowsze wcielenie tego auta ujrzało światło dzienne zaledwie dwa miesiące po premierze wersji coupe. I tak, zgadliście - sylwetka tego samochodu nie będzie dla Was żadnym zaskoczeniem. Miękki dach elegancko rozpościera się nad kabiną pasażerską. Zastosowano w nim bardzo ciekawe rozwiązanie - otóż naciągi i część elementów wykonano z magnezu, co zapobiega "pompowaniu się" materiału przy wysokich prędkościach. Z tyłu z kolei znajdziemy szklaną szybę.
Nowy system hydrauliczny pozwala na jeszcze szybsze składanie i rozkładanie całej konstrukcji. Zaledwie 12 sekund dzieli kierowcę i pasażerów od cieszenia się jazdą pod gołym niebem. Dach można złożyć także w trakcie jazdy, z prędkością nie większą niż 50 km/h.
Porsche dopracowało też całą konstrukcję wersji Cabriolet. Zwiększono sztywność nadwozia oraz wprowadzono możliwość zastosowania zawieszenia PASM z usztywniającymi się stabilizatorami oraz możliwością obniżenia auta o 10 mm. Dopracowano też rozkład mas, dzięki czemu nowe Porsche 911 992 Cabriolet ma oferować zdecydowanie bardziej naturalne wrażenia z jazdy. 911-ka standardowo stoi na 20-calowych kołach z przodu i 21-calowych z tyłu.
Nowe Porsche 911 Cabriolet będzie oferowany początkowo w dwóch wariantach - Carrera S i Carrera 4S. Korzystają one z 450-konnego wariantu jednostki napędowej 3.0 B6. Moc przekazywana jest na tylne lub wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Sprint do setki ma zajmować w wersji S 3,7 sekundy, zaś w wersji 4S 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna to odpowiednio 306 i 304 km/h.
Poznaliśmy też polski cennik Porsche 911 Cabriolet. Wersja Carrera S startuje z poziomu 664 000 zł, zaś Carrera 4S to wydatek rzędu 702 000 zł. Dealerzy Porsche przyjmują już zamówienia.