Honda Civic Type R | Polski cennik
Przednionapędowy pogromca toru Nürburgring debiutuje w polskiej sieci sprzedaży. W salonie Hondy trzeba zostawić przynajmniej 146 500 zł, by móc wyjechać z niego utytułowanym hothatchem.
Zanim Civic Type R trafił oficjalnie do sprzedaży, Honda postanowiła sprawdzić swojego zawodnika na słynnym Ringu. Japoński hothatch z napędem przekazywanym na przód udowodnił tam, że będzie warty swojej ceny, zawłaszczając tytuł najszybszego auta FWD na torze. Pozwolił na to czas okrążenia wynoszący zaledwie 7 minut i 43,8 sekundy, którym Honda zdetronizowała wolniejszego aż o ok. 5,5 sekundy Volkswagena Golfa GTI Clubsport S.
Za nowego króla niemieckiego toru Honda życzy sobie co najmniej 146 500 zł. W tej cenie nabywca otrzymuje samochód wyposażony m.in. w 20-calowe obręcze aluminiowe, reflektory z automatycznym układem długich świateł wykonane w technologii LED, fotele kubełkowe dedykowane odmianie Type R, pokładowy system inforozrywkowy Honda Connect, zestaw audio z 8 głośnikami, adaptacyjny tempomat, a także szereg elektronicznych "pomocników".
Podstawowa wersja Base nie jest jedyną opcją w polskim cenniku Civica Type R. Po dołożeniu 8 200 zł przyszły właściciel zyskuje m.in. automatyczną klimatyzację 2-strefową, nawigację satelitarną oraz wzmocniony zestaw audio z 11 głośnikami. Opisana odmiana GT kosztuje dokładnie 154 700 zł. Niezmiennie, lakier perłowy lub metaliczny oznacza konieczność dopłacenia 2 500 zł. Przypomnijmy, że pod maską nowej Hondy Civic Type R pracuje 320-konna doładowana jednostka 2.0 VTEC Turbo sparowana z 6-biegową skrzynią manualną.