producenci i rynek

Porsche jak Netflix? W USA startuje program subskrypcji

Chcesz jeździć Porsche, ale nie możesz zdecydować się na konkretny model? W USA jest już na to rozwiązanie – miesięczna subskrypcja, która w zależności od wybranego zakresu pozwala jeździć 8 lub 22 samochodami z oferty tego producenta.

Porsche Passport – czyli przepustka do świata Porsche, bez ograniczeń w postaci jednego modelu. Wszystko to działa na podobnej zasadzie jak wiele innych subskrypcji – takich jak chociażby Spotify czy Netflix. Podstawowy zakres kosztuje 2 000 dolarów miesięcznie i umożliwia korzystanie z 8 modeli tej marki, takich jak Cayenne, 718 Boxster, 718 Cayman S czy Macan S. Zasada działania jest banalna – z poziomu dedykowanej aplikacji wybieramy interesujące nas auto. Obsługa podstawia zatankowany samochód pod dom, zaś kierowcy pozostaje tylko cieszyć się z jeżdżenia Porsche. W cenie subskrypcji wliczono także ubezpieczenie, detailing auta oraz wszelkie podatki. Dokładając dodatkowe 1 000 dolarów otrzymamy dostęp do niemal wszystkich modeli tej marki – 911 Carrera S, Panamery 4S a także Macana GTS.

Jedynym haczykiem jest opłata początkowa – 500 dolarów – oraz regularna kontrola zdolności kredytowej subskrybenta. Klaus Zellmer, szef Porsche w Ameryce Północnej podkreślił, iż tego typu rozwiązanie jest przyszłością dla marki i pokazuje kierunek, w jakim będą rozwijać się usługi Porsche.

Podobne artykuły