producenci i rynek

Rewolucja w Gliwicach. Zakład Opla będzie produkował duże auta dostawcze koncernu PSA

Wielkie zmiany czekają fabrykę samochodów w Gliwicach. Już niebawem jej bramy opuszczać będą duże samochody użytkowe koncernu PSA.

Koncern PSA ogłosił dzisiaj nową strategię dla fabryki w Gliwicach. Zakład, który należał do Opla, zajmował się do tej pory składaniem m.in. Astry, skąd trafiała do wielu europejskich krajów. Czarne chmury zebrały się nad tym miejscem w momencie, w którym pojawiły się informacje o przeniesieniu produkcji następnej generacji kompaktowego modelu Opla do innej fabryki producenta. Pracownicy mogą jednak spać spokojnie, bowiem od 2021 roku w Gliwicach produkowane będą duże samochody użytkowe koncernu PSA. 

„Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA. Warto dodać, że zakład grupy joint venture FCA/PSA w Val di Sangro przekroczył swoje moce produkcyjne już trzy lata temu.

Z Gliwic zjeżdżać więc będzie nowa generacja samochodów użytkowych koncernu PSA, wykorzystująca wspólną architekturę. Spodziewać się można więc kolejnego wcielenia Opla Movano, Citroena Jumpera i Peugeota Boxera. Do tej rodziny dołączyć może także Toyota, która korzysta ze współpracy z PSA i na bazie aut użytkowych tej marki tworzy swoje przebrandowane modele.

Dyskusja

komentarzy