Volkswagen C Coupe GTE Concept - Do miasta i w trasę

W Szanghaju zaprezentowany został nowy samochód studyjny Volkswagena. Sportowa limuzyna C Coupe GTE to samochód hybrydowy, który przecierać ma zupełnie nowe szlaki.

Czterodrzwiowe coupe zostało zaprezentowane podczas chińskich targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Mierzy sobie ponad pięć metrów długości, a do tego napędzane jest poprzez układ hybrydowy w technologii plug-in.

Volkswagen C Coupe GTE prezentować ma nowe podejście niemieckiego producenta do ekskluzywnych limuzyn. Mają się one stać nie tylko bardziej prestiżowe, ale też wydajniejsze i bardziej dynamiczne, czemu sprzyjać ma napęd hybrydowy oraz nadwozie coupe.

Długa maska pojazdu oraz względnie szeroka sylwetka całego nadwozia sprawiają, że limuzyna ta pewnie wygląda na drodze. Jednocześnie niski profil bocznych szyb daje poczucie sportowego charakteru pojazdu. W środku natomiast znaleźć się mają wszelkie nowinki techniczne odpowiadające za bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Zajmijmy się jednak samym układem napędowym. Studyjny C Coupe GTE został wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy z rodziny TSI, którego cztery cylindry produkują 210 koni mechanicznych mocy. Współpracuje on przy tym z jednostką elektryczną, której moc ustalona została na poziomie 124 koni mechanicznych. Cały układ hybrydowy natomiast, przy wykorzystaniu maksymalnych możliwości, generuje 245 koni mechanicznych mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Całość z kolei obsługiwana jest poprzez 8-biegową skrzynię automatyczną.

Usportowiona limuzyna niemieckiego producenta potrafi poruszać się wykorzystując wyłączenie energię elektryczną. W takich warunkach jest ona w stanie rozpędzić się maksymalnie do 130 km/h, a jej maksymalny zasięg z wyłączonym silnikiem spalinowym wynosi 50 kilometrów. Nie ma tutaj zatem żadnej rewolucji.

Producent sprawdził jednak też średnie zużycie paliwa swojego konceptu. W warunkach testowych (NEDC) wyniosło ono 2,3 litra na 100 km, czyli podejrzanie niewiele. Oznacza to przeciętną emisję dwutlenku węgla na poziomie 55 g/km, co powinno uszczęśliwić fanów ochrony środowiska. Maksymalny zasięg pojazdu wynosi ponad 800 kilometrów.

Warto powiedzieć też słowo o samych osiągach, bo te wydają się być rzeczą bardzo istotną w przypadku limuzyn o sportowym zacięciu. Volkswagen C Coupe GTE rozpędzać się ma do 100 km/h w ciągu 8,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość ma wynosić 232 km/h.

Czy w tym kierunku idzie motoryzacja? A może to tylko pokaz możliwości? Pożyjemy, zobaczymy.