Subaru wprowadza do oferty silnik hybrydowy

Kolejny producent dołącza do grona firm produkujących silniki hybrydowe. "Elektryfikacją" padła jednostka 2.0 napędzająca (póki co) - napędza ona modele Forester i XV.

Musimy przyznać, ale Forester e-Boxer zupełnie nam umknął, a w ofercie japońskiego producenta pojawił się w maju (ale tylko w Japonii). Dlatego nadrabiamy, informując w momencie, kiedy jednostka trafia do modelu XV (również tylko w Japonii).

Oba modele domyślnie wyposażone są w system Symmetrical AWD oraz przekładnię Lineartronic CVT. Moc dostarcza dwulitrówka znana z samochodów japońskiej marki. Czterocylindrowy silnik bokser dysponuje mocą 145 KM oraz 188 Nm momentu obrotowego. Jednak podczas jazdy jest wspomagany drugim silnikiem, elektrycznym, który dostarcza 13,6 KM oraz 65 Nm.

Dzięki temu jazda, wg Subaru, ma być dużo wygodniejsza i płynniejsza niż w przypadku klasycznego napędu - dodatkowe niutonometry dostępne w całym zakresie pracy silnika na pewno mogą pomóc. Oczywiście, założeniem hybrydy jest również zmniejszenie spalania. W przypadku XV spalanie w mieście, wg japońskich norm JC08, wynosi 5,2 l/100 km.

Subaru XV e-Boxer

W przypadku tego modelu silnik dostępny jest tylko w topowej odmianie Advance, którą poznamy po lakierze Lagoon Blue Bearl i pasującym do tego wnętrzu. Ma też diodowe światła mijania oraz duży ekran systemu inforozrywkowego.

Choć póki co e-Boxer dostępny jest tylko w Japonii, powinien trafić również do Europy w przyszłym roku. W Stanach Zjednoczonych nie będzie dostępny. Tam jednak już niedługo powinna trafić odmiana plug-in powstała przy wykorzystaniu technologii z Priusa Prime.