tuning i modyfikacje

Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo. Nazwa, której nie zapamiętasz, ale warto ją znać

Przy wybieraniu nazwy zdecydowanie rozgrywał się konkurs na „najszybsze” określenia. W przypadku tego auta ich obecność jest jednak uzasadniona.

Gemballa słynie z dwóch rzeczy – agresywnych i unikalnych bodykitów oraz z modyfikacji, które robią niesamowite wrażenie. Tak też jest w przypadku projektu GTR 8XX EvoR BiTurbo, który można śmiało określić pokazem możliwości tunera.

W Porsche 911 od Gemballi zmieniło się wszystko. Poszerzenia (z przodu o 30 i z tyłu o 50 mm), wloty powietrza, masywne spoilery oraz agresywnie zaprojektowane zderzaki to nie tylko efekciarstwo, ale także konieczność, bowiem samochód ten musi sobie poradzić z przeniesieniem na drogę „nieco” większej mocy niż nawet najmocniejsze seryjne Porsche 911. Gemballa wzięła na warsztat jednostkę 3.8 z 911 Turbo i zafundowała jej potężną kurację wzmacniającą. Tuner nie chce się jednak pochwalić dokładnymi modyfikacjami – te pozostają sekretem niemieckiej marki. Wiadomo jednak co to auto potrafi.

Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo generuje szalone 807 KM i 1098 Nm momentu obrotowego, co umożliwia sprint do setki w 2,38 sekundy, do 200 km/h w 7,5 i do 300 w kolejnych 9 sekund. Prędkość maksymalna to skromne 340 km/h. Ci, którzy chcą wyróżniać się na drogach mogą już zamawiać ten pojazd. Cena nie została podana, ale z pewnością nie będzie należała do specjalnie atrakcyjnych.

 

Dyskusja

komentarzy