Nowy Peugeot 208 zyska kwadratową kierownicę i zaawansowaną platformę. Zapomnij o spalinach

Nowy Peugeot 208 będzie jednym z kluczowych produktów grupy Stellantis. To pierwszy samochód, który wykorzysta nową platformę STLA Small.

Peugeot 208 trzeciej generacji zbliża się wielkimi krokami. Nowy zadebiutuje w 2026 roku jako pierwszy samochód zbudowany na platformie STLA Small koncernu Stellantis. Tu trzeba od razu zaznaczyć, że STLA Small to nowa konstrukcja, a płyta wykorzystywana przez Fiata Grande Pandę, Citroena C3 czy Opla Fronterę, to konstrukcja Smart Car Platform. Łączą je pojedyncze elementy, ale mówimy tutaj o dwóch zupełnie innych rozwiązaniach.

Nowe wcielenie 208-ki zapoczątkuje erę rozwoju małych aut tej grupy, oferujących wyłącznie napęd elektryczny oraz nową generację rozwiązań technicznych.

Według danych Jato Dynamics, obecny Peugeot 208 pozostaje jednym z liderów segmentu B w Europie. W pierwszej połowie 2025 roku osiągnął wynik 109 146 sprzedanych egzemplarzy, ustępując jedynie Renault Clio (122 489) i Dacii Sandero (128 842).

Peugeot 208 stawia odważnie na jeden rodzaj napędu. Platforma STLA Small ma być jednak kluczową rewolucją

Nowa platforma STLA Small zastąpi dotychczasowe konstrukcje CMP i e-CMP, znane z modeli Peugeot 208, 2008 oraz Opla Corsy. Architektura ta może obsługiwać zarówno układy hybrydowe, jak i elektryczne, jednak w przypadku nowego 208 zastosowany zostanie wyłącznie napęd elektryczny. Analogiczne rozwiązanie wprowadzi Opel, który w przyszłej Corsie również zrezygnuje z jednostek spalinowych.

Peugeot 208 2027

Aby utrzymać ofertę dla klientów preferujących tradycyjny napęd, obecna wersja spalinowa 208 pozostanie w produkcji równolegle z nowym modelem. Elektryczna odmiana zachowa oznaczenie e-208.

Nowa platforma, nowe możliwości

Dla samochodów opartych na platformie STLA Small przewidziano pakiety baterii o pojemności od 37 do 60-70 kWh. Wersja e-208 otrzyma akumulator z górnego zakresu, co pozwoli zwiększyć zasięg względem obecnego modelu z baterią 52 kWh i deklarowanym zasięgiem 431 km (cykl WLTP).

Choć moc silników nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona, spodziewane są wartości około 156 KM, przy czym platforma umożliwia zastosowanie znacznie mocniejszych jednostek, oferujących nawet do 395 KM. Takie parametry otwierają drogę do stworzenia sportowej wersji GTI, co byłoby powrotem do tradycji marki.

Projekt i wnętrze: rewolucyjny i-Cockpit z kwadratową kierownicę

Nowy Peugeot 208 zadebiutuje wraz z koncepcyjnym modelem Polygon, którego prezentacja odbędzie się w listopadzie 2025 roku. Koncept ten zapowie kierunek stylistyczny i technologiczny nadchodzącej generacji.

Najważniejszą nowością w kabinie będzie prostokątny Hypersquare, czyli nowa forma kierownicy z systemem steer-by-wire. Rozwiązanie to ma poprawić precyzję prowadzenia i zwinność auta, a jednocześnie zwiększyć komfort kierowcy dzięki bardziej kompaktowej konstrukcji.

Wnętrze otrzyma także 21-calowy zakrzywiony ekran panoramiczny, identyczny jak w modelu Peugeot 3008, oraz zestaw konfigurowalnych przycisków-skrótów. Producent zapowiada, że nowy projekt wnętrza zapewni więcej przestrzeni i światła, a także wyraźnie bardziej nowoczesny wygląd deski rozdzielczej.

Peugeot 208 urośnie

Pod względem stylistyki nowy Peugeot 208 nawiąże do większych modeli 308, 3008 i 5008, przyjmując nowy język designu marki. Sylwetka stanie się dłuższa i szersza, co zapewni bardziej dynamiczne proporcje nadwozia. Inspiracją dla tych zmian był koncept Corsa GSE Vision Gran Turismo, dłuższy o 130 mm i szerszy o 105 mm od obecnego 208.

Produkcja nowego Peugeota 208 będzie kontynuowana w hiszpańskiej fabryce w Saragossie, wspólnie z Oplem Corsą. Start montażu zaplanowano na koniec 2026 roku, natomiast nowa Corsa pojawi się kilka miesięcy później, na początku 2027 roku.

W kolejnych latach do gamy Stellantis dołączy również nowa generacja Peugeota 2008, oparta na tej samej platformie STLA Small. Cena wyjściowa nowego Peugeota 208 ma wynosić około 150 000 zł. Taka kwota może być jednak problematyczna, zwłaszcza w obliczu nadchodzącego "taniego" Volkswagena ID.Polo i Renault 5 E-TECH Electric.