Opel Astra Sports Tourer 2022. Praktyczność w dobrym stylu
Praktyczne kombi to podstawa w ofercie aut kompaktowych. Opel Astra Sports Tourer 2022 wjeżdża na rynek i przekonuje mnogością atutów.
Niemcy nie zwalniają tempa. Opel Astra Sports Tourer 2022 debiutuje zaledwie kilka miesięcy po wersji hatchback, uzupełniając tym samym ofertę tego auta. A warto pamiętać, że Astra wciąż nie trafiła do salonów. Tym samym podczas jej debiutu u dealerów powinniśmy od razu dostać dwa warianty nadwoziowe do wyboru.
Opel Astra Sports Tourer 2022 to praktyczność w dobrym stylu
Niemiecki kompakt nie rzuca na kolana swoją stylistyką, ale wygląda świeżo i atrakcyjnie. Wersja kombi nie jest też wielką niespodzianką. Zgodnie z naszymi przewidywaniami postawiono na wydłużoną tylną część nadwozia i niemal identyczny wizualnie projekt tyłu. Największą różnicą jest przeniesienie tablicy rejestracyjnej na pokrywę bagażnika.
Ciekawy smaczek stanowi też trzecie światło stopu, które wkomponowano zgrabnie w lotkę nad tylną szybą. To ciekawy detal, który pasuje do stylistyki tego auta.
Opel Astra Sports Tourer 2022 stawia na praktyczność
Niemcy skupili się tutaj na kluczowych kwestiach, z praktycznością na czele. Wydłużona linia dachu i raczej ostro opadająca szyba pozwoliły na maksymalne powiększenie bagażnika.
Nowa Astra Sports Tourer oferuje 608 litrów pojemności bagażnika, z możliwością powiększenia do 1634 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Co ciekawe nowy Peugeot 308 SW ma identyczne wartości - i to w stosunku 1:1.
Oczywiście pojemność bagażnika jest tutaj także uzależniona on napędu. W wersji plug-in hybrid, ze względu na obecność baterii, zmniejsza się on do 548 litrów/1574 litrów.
Warto też wspomnieć, że niezależnie od wersji wyposażeniowej dostajemy tutaj oparcie składane w proporcjach 40:20:40. To duży atut dla osób, które często wykorzystują pełen potencjał przestrzeni w aucie.
Wersja Sports Tourer ma identyczną ofertę silnikową
Oznacza to więc, że gamę otwiera jednostka 1.2 Turbo, oferująca 110 i 130 KM. Jeśli chcecie mocniejszy silnik benzynowy, to musicie wybrać już hybrydę plug-in (rezygnując tym samym z nieco większej pojemności bagażnika). Wersje PHEV bazują na silniku 1.6 Turbo i generują 180 oraz 225 KM. Na prądzie powinny przejechać do 50 kilometrów.
Honoru diesla broni silnik 1.5, który oferuje tutaj 130 KM. Będzie to jedyna jednostka zasilana olejem napędowym w gamie Astry. W zależności od konfiguracji silniki będą łączone z 6-biegową manualną skrzynią, lub z 8-biegowym automatem.
Na horyzoncie jest także wersja w pełni elektryczna, aczkolwiek na taką jeszcze chwilę poczekamy.