Peugeot 308 SW - Bardzo ładna alternatywa dla SUV-ów

Do gamy kompaktowych kombi dołącza Peugeot 308 SW. I nagle okazuje się, że można mieć atrakcyjny, rodzinny samochód, który nie jest SUV-em.

Niedawno otrzymaliśmy kluczowy dla Peugeota model, czyli kompaktowego 308. Teraz dołącza do niego odmiana kombi. Peugeot 308 SW będzie większy od hatchbacka o blisko 30 centymetrów i wygląda naprawdę ładnie.

Peugeot 308 SW - wymiary

Kompaktowe kombi ma 4,64 metra długości, a hatchback ma niecałe 4,37 metra. Rozstaw osi wynosi 2 732 mm, czyli 55 mm więcej niż w krótszej wersji. Tylny zwis urósł o 21 centymetrów. To powinno zapewnić odpowiednie parametry dla pasażerów i bagażu.

Peugeot 308 SW

Bagażnik jest naprawdę duży. Peugeot deklaruje, że pojemność wynosi od 548 litrów do 608 litrów. Przy czym ta pierwsza wartość jest dla samochodu z układem hybrydowym. 608 z kolei jest dla odmian tradycyjnych z podwójną podłogą. Po złożeniu siedzeń wartość rośnie do maksymalnie 1 634 litrów. Tylna kanapa dzielona jest w układzie 40/20/40, a przy dwóch miejscach uzyskujemy podłogę o długości 1,85 metra. I przy tym wszystkim udało się zachować stylowe nadwozie. Sporo tu nawiązań do większego 508 SW, ale modele są wyraźnie do odróżnienia, nawet z tyłu.

Peugeot 308 SW w środku ma konsolę z mniejszego brata, z systemem iCockpit i dwoma 10-calowymi ekranami. Jeden dla cyfrowych zegarów, a drugi dla systemu multimedialnego. Oprócz tego w opcji znajdziemy oświetlenie ambientowe oraz system audio Focal Premium Hi-Fi, z 10 głośnikami i dwunastościeżkowym wzmacniaczem o mocy 690 W.

Peugeot 308 SW

Peugeot 308 SW - silniki

Gama jednostek napędowych w Peugeocie obejmować będzie dwie jednostki bez "elektryfikacji". Podstawowym silnikiem będzie jednostka trzycylindrowa 1.2 o mocy 130 KM. Drugim silnikiem będzie diesel o tej samej mocy. Moc idzie na przednie koła wyłącznie poprzez ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Oprócz tego otrzymamy dwa układy hybrydowe. Będą to systemy Plug-in oparte na silniku 1.6 PureTech oraz 110-konnym silniku elektrycznym.

Słabsza odmiana to 150-konny silnik benzynowy i łączna moc systemowa wynosząca 180 KM. Mocniejsza ma 225 KM mocy systemowej, a sama jednostka benzynowa dysponuje 180 KM.

Oba modele będą miały baterię o pojemności 12,4 kWh, pozwalające na maksymalnie 60 km zasięgu bez użycia benzyny. Zgodnie z normą WLTP, naładowanie Peugeota przy pomocy ładowarki 7,4 kW powinno zająć niecałe dwie godziny.

Peugeot 308 SW będzie wyjeżdżał z fabryki w Miluzie od końcówki 2021 roku. Samochód powinniśmy więc zobaczyć na drogach na początku przyszłego roku.