Peugeot 408 z miękką hybrydą już na drogach. 136 KM i dwusprzęgłowy automat

Do grupy aut z miękką hybrydą pod maską Francuzi dołączą z dużym opóźnieniem. Do tego ten system zadebiutuje w nietypowej jednostce napędowej. Peugeot 408 MHEV wyjechał już na drogi. Czym się wyróżni w gamie tego modelu?

Większość marek bardzo szybko przestawiła się na miękkie hybrydy, widząc w nich spory potencjał. Tymczasem Peugeot długo zwlekał z wprowadzeniem takich wersji w swoich autach - a gdy już to robi, to idzie nieco pod prąd. Na drogi wyjechał Peugeot 408 MHEV, czyli jeden z pierwszych samochodów z nowym napędem.

W salonach zobaczymy go w przyszłym roku, jednak specyfikacja jest już mniej więcej znana. Czego możemy się tutaj spodziewać?

Peugeot 408 MHEV 2023. 136 KM i całkowicie nowa skrzynia biegów

Przede wszystkim francuska marka postawiła na mocne przebudowanie swojego popularnego silnika 1.2 PureTech. Nowa konstrukcja rozrządu oraz delikatne modyfikacje głowicy mają przynieść większą wydajność i niezawodność.

To wszystko "ożeniono" z układem miękkiej hybrydy, łączącym w jedną całość rozrusznik, alternator i generator. Prąd magazynowany jest zaś w malutkim akumulatorze.

Peugeot 408 MHEV 2023 TEST

Ten zestaw generuje 136 KM, czyli o 6 KM więcej od dotychczasowej wersji silnika 1.2 PureTech. Największą zmianą jest natomiast skrzynia biegów. Dotychczas używany 8-biegowy automat ustąpi miejsca nowej, 6-biegowej dwusprzęgłowej konstrukcji e-DCS6.

Peugeot twierdzi, że ta zmiana podyktowana jest oszczędnościom. Przełożeń jest mniej, ale za to mniejsze straty przełożą się na niższe zużycie paliwa. Do tego poprawie ulegną osiągi, które w 408 1.2 PureTech jak wiemy nie są wybitne.

Francuzi mają prosty cel - niższe zużycie paliwa i zmniejszona emisja CO2

Różnice nie będą jednak wielkie w porównaniu do dotychczasowego silnika 1.2 PureTech. Mowa tutaj o oszczędnościach na poziomie 0,2-0,3 litra na setkę i niższej o około 10 gram emisji CO2 na sto kilometrów.

W obecnych czasach każdy niższy wynik jest jednak na wagę złota, stąd też mocna przebudowa silnika 1.2. Docelowo ta jednostka trafi też do innych samochodów marki - Peugeota 308, 208 i 2008. Zobaczymy ją również w innych autach grupy Stellantis, w tym w Oplach i Citroenach.

Miękka hybryda stanowi element układanki zakładający pełną elektryfikację gamy modelowej. W grę wchodzą właśnie takie proste rozwiązania, hybrydy plug-in i w pełni elektryczne modele. Jedną z nachodzących nowości na prąd jest tutaj Peugeot 3008, który zyska całkowicie nową konstrukcję EV z dużym akumulatorem i z solidnym zasięgiem.

Zdjęcia: Motor.es