Aktualizujesz Polestara 2, a tam 68 dodatkowych koni mechanicznych

Oto luksus na miarę XXI wieku. Aktualizujecie bezprzewodowo oprogramowanie w aucie, a tam nagle 68 dodatkowych koni mechanicznych. Gdzie taki luksus? W Polestarze 2.

Szwedzi stawiają wszystko na elektryfikację. Volvo wymienia ekspresowo silniki spalinowe na elektryczne w nowych modelach, zaś wydzielony Polestar oferuje już tylko auta na prąd. I co ciekawe posiadając takowe można wiele zyskać. Polestar 2 stał się na przykład mocniejszy - choć tylko w wybranych krajach.

Wieczorem masz 405 KM, rano już 473 KM. Polestar 2 "wzmocnił się" przez internet

Tak naprawdę zapowiedź tej aktualizacji poznaliśmy już kilka miesięcy temu, kiedy to mocniejsza wersja Polestara 2 pokazała się w Goodwood. Nikt wtedy nie spodziewał się. że wyższa moc wyciśnięta jest z napędu, który znajdziemy w dostępnych na rynku samochodach.

Polestar 2 Aktualizacja

Aktualizacja wzmacnia wersję z dwoma silnikami i większym zasięgiem. Co ciekawe "update" dodaje konie mechaniczne jedynie na wybranych europejskich rynkach. Docelowo będzie to powszechnie dostępna modyfikacja, jednak wyceniona na około 1000 euro - oczywiście dostępna z poziomu samochodu.

Różnica w mocy jest ogromna. Polestar 2 dostaje 68 koni mechanicznych i 20 Nm momentu obrotowego. W efekcie jest mocniejszy od konkurencyjnej Tesli Model 3 o blisko 20 KM i 41 Nm. Sprint do setki zajmuje w Polestarze 4,4 sekundy.

Szef marki podkreśla, że to dopiero rozgrzewka

Szef Polestara Thomas Ingenlath zauważa, że nowe technologie zmieniają podejście do samochodu. Tym samym jedna prosta aktualizacja może diametralnie odmienić zachowanie samochodu, jego osiągi i oferowane wrażenia z jazdy.

Tego typu dodatki staną się powszechną praktyką u wielu producentów. Polestar chce się na nich skupić w nadchodzących modelach. A tych będzie naprawdę dużo. Kilka dni temu poznaliśmy zapowiedzi dwóch nowości.

Jedną z nich będzie Polestar 3, czyli pierwszy SUV marki. Auto wprowadzi nową stylistykę i jednocześnie będzie wykorzystywało debiutancką architekturę. Oznacza to większą wydajność i lepszą skuteczność. Produkcja tego auta odbywać się będzie w USA.

Drugą nowością jest Polestar 5, czyli produkcyjne wydanie studyjnego modelu Percept. Mowa tutaj o czterodrzwiowym coupe, które na celownik weźmie m.in. Porsche Taycana i Audi E-Tron GT.

Pomiędzy nimi pojawi się Polestar 4, czyli większe wydanie SUV-a z numerem 3. Ten samochód będzie także bardzo mocno spokrewniony z nadchodzącym następcą Volvo XC90.