Polestar 5 to koncept w produkcyjnej postaci. Wyciekły zdjęcia patentowe
Szwedzi wciąż zaskakują. Auta koncepcyjne stają się produkcyjnymi modelami bez większych modyfikacji. Polestar 5 nie będzie tutaj wyjątkiem. Nadchodzący model ujrzał światło dzienne dzięki zdjęciom patentowym.
Pamiętacie Volvo 40.2, które stało się Polestarem 2? Albo Volvo Concept Coupe, które przekształcono w unikalnego Polestara 1? Jak widać Szwedzi mają wyjątkowo liberalnych księgowych i dużo odwagi w tym co robią. Polestar 5 nie będzie wyjątkiem. Studyjny model Percept w niemal niezmienionej formie wyjedzie na drogi.
Polestar 5 bierze na celownik Porsche Taycan i Audi E-Tron GT
Szwedzka marka ma wyjątkowo wysokie ambicje. Nowy model ich młodej marki ma konkurować z takimi autami jak Porsche Taycan czy Audi E-Tron GT.
W jaki sposób ma się to udać, skoro w portfolio marki nie ma odpowiedniej platformy? Otóż odpowiedź jest wyjątkowo prosta - specjalnie dla Polestara 5 opracowano całą konstrukcję. Jest to zarówno płyta podłogowa, jak i szkielet nadwozia.
Mnogość aluminium oraz szereg nowoczesnych rozwiązań sprawi, że auto będzie bardzo konkurencyjne. Szwedzi obiecują duży zasięg, pojemną baterię oraz fantastyczne właściwości jezdne.
To niespodzianką raczej nie będzie, gdyż Polestar już nie raz pokazał swoje możliwości. Warto tutaj w szczególności zwrócić uwagę na model Polestar 1, który był limitowaną i unikalną konstrukcją z włókna węglowego. Niech Was nie zmyli wygląd przypominający model S90.
Hybryda plug-in oferowała tutaj świetne osiągi i została wystrojona w taki sposób, aby auto było możliwie najszybsze. Wiele osób chwali także właściwości jezdne, które w niczym nie przypominają Volvo S90.
Najlepszym dowodem na możliwości tego auta jest fakt, iż prywatnie kupił je Chris Harris, który nie owija w bawełnę w swoich opiniach i nie boi się serwować potężnej krytyki, nawet pod adresem czołowych marek i najlepszych modeli. Z kolei Misha Charoudin, znany kierowca wyścigowy i youtuber pokazał możliwości tej maszyny na Nurburgringu.
Polestar 5 to jedna z wielu nowości marki
Jesienią poznamy dwa SUV-y Polestara - 3 i 4. Te bazować będą na nowej architekturze Volvo (oczywiście elektrycznej) i będą efektywnymi autami o przestronnych wnętrzach i pojemnych bagażnikach. Nieco mniejszy i 5-osobowy model 3 ma podbić serca klientów w Europie (ale także w USA), zaś większa "czwórka" zagra kluczową rolę w USA.