Ponad pół tysiąca koni mechanicznych w BMW M2 od Manhart
Manhart słynie z konkretnych modyfikacji. Tym razem na warsztat tego niemieckiego tunera trafiło nowe BMW M2 Competition.
Jak się okazuje nie trzeba wiele, aby z nowej jednostki w BMW M2 Competition wycisnąć ponad 500 koni mechanicznych. Manhart zastosował tutaj nowe oprogramowanie ECU oraz układ dolotowy z włókna węglowego. W efekcie ten podwójnie doładowany silnik wykręcił 542 konie mechaniczne i aż 800 Nm momentu obrotowego - to o 138 koni i 250 Nm więcej niż w seryjnym aucie. Sprint do setki dzięki temu skrócił się do czterech sekund (przypuszczalnie jest ograniczone przez trakcję), zaś prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.
Manhart w swoim projekcie zastosował także zaprojektowany od podstaw układ wydechowy z czterema karbonowymi końcówkami wkomponowanymi w przeprojektowany dyfuzor. Poza tym z przodu pojawił się splitter z włókna węglowego, zaś na listwach bocznych i na klapie bagażnika dokładki z tego samego materiału. W nadkola wpasowano 20-calowe felgi Concave One. Auto też osadzono o 20 mm niżej dzięki gwintowanemu zawieszeniu KW.