Porsche 911 zyskało najlepszy dostępny wariant. Jest wystarczająco mocny i ma "czterołapa"

Porsche 911 Carrera 4S powraca na rynek. Nowe wydanie jest wydajniejsze i szybsze, ale traci jedną rzecz, którą cenili puryści.

Porsche rozszerza gamę kultowego modelu 911. Do oferty dołączają trzy nowe wersje z napędem na wszystkie koła: 911 Carrera 4S Coupé, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Każdy z tych wariantów oferuje jeszcze więcej emocji za kierownicą – niezależnie od pogody.

480 KM i napęd na cztery koła. Porsche 911 Carrera 4S ma teraz więcej mocy

Nowe warianty Porsche 911 bazują na zmodernizowanym układzie napędowym znanym z Carrery S. Sercem auta jest 3-litrowy silnik bokser z dwoma turbosprężarkami, który teraz generuje aż 480 koni mechanicznych, o 30 KM więcej niż poprzednik.

Jak to zrobiono. Po pierwsze, za poprawę osiągów odpowiada m.in. przeprojektowany intercooler inspirowany rozwiązaniami z wersji Turbo. Po drugie, moc trafia na obie osie dzięki przebudowanej 8-biegowej skrzyni PDK. W efekcie Carrera 4S Coupé przyspiesza do setki w zaledwie 3,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.

Porsche 911 Carrera 4S 2025

Napęd na wszystkie koła zbudowano w oparciu o system Porsche Traction Management (PTM), który w razie potrzeby kieruje moment obrotowy także na przednią oś. Przekładnia przedniego dyferencjału nadal jest chłodzona cieczą, a sprzęgło działa w pełni elektromechanicznie.

Trzy wersje nadwozia do wyboru

Nowe warianty z napędem 4x4 dostępne są w trzech wersjach nadwozia: jako klasyczne Coupé, Cabriolet oraz wy wydaniu Targa. Wprowadzenie tych modeli podwaja liczbę czteronapędowych odmian w gamie 911, z trzech do sześciu.

Porsche 911 Targa 4S to szczególny wariant. Historia tego nadwozia sięga 1965 roku, a od 2006 roku sprzedaje się je wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Obecna generacja posiada w pełni automatyczny dach. Cały mechanizm otwierania składa się w efektowny sposób, a cały proces trwa tylko 19 sekund. Pałąk przeciwkapotażowy i panoramiczna tylna szyba nawiązują do oryginału z lat 60.

Dach Targi może być wykończony w jednym z czterech kolorów: czarnym, czerwonym, niebieskim lub brązowym. Cabriolet i Targa mają tylne siedzenia, natomiast Coupé to standardowo dwuosobowa konfiguracja, ale z możliwością bezpłatnego dodania drugiego rzędu.

Bogate wyposażenie standardowe i możliwości personalizacji

Nowe Porsche 911 Carrera 4S oraz Targa 4S oferują bogatsze wyposażenie standardowe niż poprzednie generacje. Na pokładzie znalazły się m.in.:

  • felgi 20" i 21" Carrera S o nowym wzorze

  • sportowy układ wydechowy

  • Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+)

  • pakiet skórzanego wykończenia wnętrza

  • LED-owe reflektory matrycowe

  • bezprzewodowe ładowanie smartfona

  • tylna oś skrętna (Targa 4S)

  • hamulce z wersji GTS (tarcze 408 mm z przodu, 380 mm z tyłu)

  • elektrycznie składane lusterka z oświetleniem otoczenia

  • pakiet Light Design i lusterka z czujnikiem deszczu

Na liście opcji znalazło się wiele możliwości indywidualizacji. Otwierają ją różne warianty kolorystyki nadwozia i tapicerek, znajdziemy tam także nagłośnienie i różne kolory modułu dachu. To jednak nie wszystko. Po pierwsze - zawsze w zapasie jest gama Exclusive Manufaktur. Po drugie - dla najbardziej wymagających zostaje program Sonderwunsch.

Ceny Porsche 911 Carrera 4S w Polsce – ile kosztują nowe wersje?

Nowe Porsche 911 Carrera 4S można już zamawiać. Cennik wygląda następująco:

  • 811 000 zł za 911 Carrera 4S Coupé

  • 879 000 zł za  911 Carrera 4S Cabriolet

  • 888 000 zł za 911 Targa 4S