Projekty Toyoty i TRD na Tokyo Auto Show

Tokyo Auto Show to targi, które można określić jako japoński odpowiednik SEMA. W tym roku ciekawą reprezentację przygotowało "sportowe ramię Toyoty", czyli TRD. Sześć modeli, w tym najnowszy C-HR, GT86, Hilux i Hiace. Niektóre naprawdę ciekawe i pozwalające spojrzeć na Toyotę pod nieco innym kątem.

Japończycy nigdy nie byli normalni w europejskim rozumieniu tego słowa. Projekty tuningowe z Kraju Kwitnącej Wiśni zawsze były inne i zaskakujące. Tak jest i w tym przypadku, mimo że za modyfikacje zabrał się fabryczny "tuner" najpopularniejszej japońskiej marki. Zaczniemy od GT86.

Toyota GT86 14R-60 CARBON CONCEPT

Zmian niewiele, ale znaczące. Przebudowany przedni zderzak na wzór konceptu GT86 Griffon, nowe błotniki i skrzydło z tyłu. Wszystko z nielakierowanego włókna węglowego, co pozwoliło oszczędzić masę niepotrzebnych kilogramów. I tyle. Niewiele, ale wystarczająco.

GT 86 14R-60 CARBON CONCEPT

Toyota GT86 TRD RALLY CONCEPT4

Rajdowa "osiem-sześć"? Proszę bardzo. Taką chętnie byśmy zobaczyli na trasach odcinków specjalnych. Ten koncept powstał we współpracy z Fumio Taharą, wielokrotnym zwycięzcą Rajdowych Mistrzostw Japonii. Poza malowaniem, rajdową Toyotę wyróżnia podniesione zawieszenie, koła pozwalające poszaleć poza asfaltem oraz zmodyfikowany przedni zderzak.

86 TRD RALLY CONCEPT4

Toyota C-HR 'AGGRESSIVE STYLE'

Pora przejść do najnowszego dziecka Toyoty, czyli C-HR. Ten projekt nazywa się "Aggresive style", co jest o tyle zabawne, że już zwykłą C-HR można tak nazwać ze względu na ilość przetłoczeń i charakter stylistyki. Ludzie z TRD jednak posadzili crossovera "na glebę", dołożyli duże felgi, nowe zderzaki i progi. Wóz wygląda dość kontrowersyjnie. Zwłaszcza, że mówimy tylko o modyfikacjach wyglądu

C-HR

Toyota C-HR 'EXTREME STYLE'

Bardziej do mnie przemawia "ekstremalna" odmiana małej Toyoty. Stylizowane terenowo szesnastocalowe felgi, "osłona" pod zderzakiem, plastikowe wykończenia nadkoli, sportowe fotele, regulowane zawieszenie. Jeśli tylko pod maską byłoby coś ciekawego (np. silnik ze nadchodzącego szybkiego Yarisa), byłaby to bardzo ciekawa propozycja.

C-HR

Toyota HILUX REVO TRD AXCR2016

To już raczej nie koncept, tylko w pełni przygotowana rajdówka, zbudowana aby rywalizować w azjatyckich rajdach Cross Country. Na ulicę raczej pozostawiono "zwykłego" Hiluxa TRD. Tutaj wszystko podporządkowano sportowi.

HILUX REVO TRD AXCR2016

Toyota HIACE TRD CONCEPT

Podczas gdy my mamy wspólną z koncernem PSA Toyotę Proace, Japończycy wciąż mogą kupić Hiace i to w wersji "cab over engine". TRD opuściło dostawczaka bliżej asfaltu, dołożyło nowe felgi, sportowe fotele oraz komplet zderzaków, które możliwe, że znajdą się w sprzedaży - jeśli tylko zainteresowanie będzie duże. A sądzę, że będzie.

HIACE TRD CONCEPT

Coraz więcej sportowych ciekawostek dostajemy od japońskiego producenta. Nawet jeśli projekty TRD będą tylko dla Japończyków, warto mieć je w pamięci, kiedy koncern zaskoczy nas znów prezentując "nagle" coś szybkiego - tak jak 210-konny Yaris.