Range Rover Sport SV 2024. Włókno węglowe melduje się na posterunku!
Włókno węglowe, włókno węglowe i jeszcze więcej włókna węglowego. Range Rover Sport SV 2024 stawia na osiągi i lekkie materiały w sposób godny supersamochodów.
Powitajcie nową flagową wersję w gamie tego popularnego SUV-a. Range Rover Sport SV 2024 stawia na unikalne podejście do osiągów. Bryła nadwozia na pierwszy rzut oka sugeruje, że jest to auto, które nie lubi zakrętów. Nic bardziej mylnego! Brytyjczycy wycisnęli z tej konstrukcji 100 procent możliwości, stawiając na wiele nietypowych rozwiązań.
Range Rover Sport SV 2024. 635 KM z niemieckiego V8
Największa rewolucja zaszła tutaj pod maską. Cudownie brzmiące 5-litrowe V8 ze sprężarką mechaniczną musiało odejść i ustąpić miejsca nowej konstrukcji. Land Rover zdecydował się tutaj na partnerstwo z BMW. Pod maską nowych konstrukcji lądują silniki marki z Monachium, a Sport SV wyposażony jest w 4,4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem.
Taka konstrukcja otworzyła szereg nowych możliwości. Silnik podkręcono do 635 KM, a moment obrotowy wzrósł do 800 Nm. Różnica względem Sporta SVR poprzedniej generacji jest więc naprawdę duża.
Takie wartości sprawiają, że ważący 2560 kilogramów SUV rozpędza się do setki w 3,7 sekundy, a jego licznik zatrzymuje się na wartości 290 km/h.
Land Rover zrobił wszystko, aby Range Rover Sport SV 2024 był lżejszy
Posunięto się więc do nietypowych kroków. Na przykład w nadkolach znajdziemy tutaj felgi z włókna węglowego, ograniczające masę nieresorowaną o 36 kilogramów. Opcjonalny ceramiczny układ hamulcowy, który opracowała firma Brembo, zrzuca kolejne 34 kilogramy.
Z włókna węglowego wykonano też część komponentów nadwozia, w tym maskę. W ten sposób zrzucono 76 zbędnych kilogramów. Łączny wynik jest naprawdę imponujący.
Aby taka moc została z łatwością przeniesiona na asfalt, Range Rover Sport SV dostał opony Michelin Pilot Sport All Season 4 w rozmiarze 285/40 R23 z przodu i 305/35 R23 z tyłu.
Tego auta nie pominiecie na ulicy
Wersja SV zyskała szereg dodatków wizualnych z włókna węglowego, także w zderzakach. Te są też agresywniej stylizowane i budują charakter tej wersji. Range Rover Sport SV 2024 ma też sportowe kubełkowe fotele we wnętrzu, które wyposażono w system pozwalający "poczuć" wibracje linii basowej w muzyce.
Zresztą nagłośnienie jest małym dziełem sztuki. Meridian stworzył system, który ma 29 głośników, a jego moc to 1430 watów. Melomani będą z pewnością zachwyceni.
Początkowo Sport SV 2024 trafi tylko do wybranych
W pierwszym roku produkcji marka oferować będzie wyłącznie wersję Edition One. Tej jednak nie kupicie wchodząc do salonu. Dealerzy zaproponują ją najwierniejszym klientom. Taki stan rzeczy utrzyma się przez rok, po czym SV pojawi się w regularnej ofercie.