Recaro przetrwało. Uratowali je Włosi, produkcja startuje od stycznia

Dobre wieści - fotele Recaro nie znikną z rynku. Ta niemiecka firma została uratowana przez Włochów. Oznacza to duże zmiany w jej sposobie działania.

  • Recaro Automotive trafiło w ręce włoskiej grupy Proma
  • Produkcja ruszy od stycznia
  • W Niemczech zostanie jedynie niewielka część działalności

Dobre wieści dla fanów tej marki. Recaro Automotive znalazło inwestora, który ją przejął i uratował. Jest to włoska grupa Proma. Według Włochów przejęcie niemieckiej firmy będzie idealnym uzupełnieniem oferty, a dla Recaro jest zapewnieniem dalszej działalności.

Czym zajmuje się grupa Proma, która uratowała Recaro?

To włoski producent komponentów do samochodów. W swojej ofercie mają między innymi kompletne elementy strukturalne nadwozia (budowane dla wielu firm motoryzacyjnych), elementy systemów bezpieczeństwa, struktury foteli i konstrukcje kanap. Proma oferuje również różne mechanizmy, takie jak np. system obracania foteli w vanach.

Przejęcie Recaro jest więc de facto uzupełnieniem oferty i rozbudową działalności. Jakby więc nie patrzeć niemiecki producent trafił w dobre ręce. Wśród klientów Promy jest chociażby Fiat, Alfa Romeo, McLaren, Renault, Faurecia czy Magna.

Nowy właściciel szybko zabrał się za restrukturyzację. Produkcja foteli ruszy już w styczniu, aczkolwiek nie w Niemczech, a we Włoszech. Niemiecki zakład zajmie się potencjalnie specjalnymi zamówieniami, fotelami kubełkowymi i innymi unikalnymi projektami. To oznacza zapewne zwolnienie sporej części obecnego zespołu.

Uruchomienie produkcji foteli od stycznia potwierdza niedawny komunikat grupy Ineos, która musiała wstrzymać wytwarzanie terenówek Grenadier i Quartermaster właśnie ze względu na problemy niemieckiej marki. Teraz wszystko zdaje się wracać na dobre tory.

Toyota GR Supra Final Edition A90

Recaro to firma z bogatą historią. Powstała w 1906 roku w Stuttgarcie. Jej założycielem był Wilhelm Reutter, mistrz tapicerski. Początkowo firma zajmowała się produkcją wnętrz samochodowych. Współpracowała z takimi markami jak Mercedes-Benz czy Porsche.

W latach 60. XX wieku Recaro zmieniło kierunek rozwoju. Skupiło się na produkcji foteli samochodowych. W 1965 roku firma wprowadziła pierwszy na świecie fotel kubełkowy. Zyskał ogromną popularność wśród kierowców rajdowych i miłośników motoryzacji.

W kolejnych dekadach Recaro rozwijało ofertę. Produkowało fotele do samochodów, lotnictwa i transportu publicznego. Po podziale powstały osobne spółki zajmujące się produkcją elementów do samochodów osobowych, samolotów i do pojazdów komunikacji miejskiej. Problemy finansowe miała tylko ta pierwsza - druga spółka radzi sobie doskonale.