Renault Symbioz 2024 zastąpi Megane. To stary znajomy w nowym wydaniu
Megane może i zniknęło z rynku, ale luka po nim nie pozostanie niezagospodarowana. Oto Renault Symbioz 2024 - nowy crossover, który zaspokoi potrzeby klientów szukających kompaktowych samochodów.
Kilka lat temu ta nazwa trafiła na prototypowy samochód, który zapowiadał autonomiczny pojazd z przyszłości. Rzeczywistość chyba jednak zweryfikowała plany marki, gdyż Renault Symbioz 2024 to kompaktowy crossover zajmujący miejsce po Megane.
Co wiemy o tym samochodzie i czego się po nim spodziewać?
Renault Symbioz 2024 to powiększony Captur. Ma 4,41 metra długości
Francuzi starannie układają swoją gamę modelową, tak aby żaden z samochodów nie wchodził sobie w drogę. Tym samym Symbioz wpisze się idealnie pomiędzy Captura (4,22 metra długości) a Australa (4,51 metra długości). Najbliższej mu do nowego Scenica, mającego 4,47 metra długości, ale to samochód z zupełnie innej bajki.
Renault Symbioz 2024, nazywany roboczo "Grand Captur", faktycznie jest "Grand Capturem". To przedłużona wersja tego modelu, oczywiście w nadchodzącym wydaniu po liftingu. Francuska marka póki co pochwaliła się trzema zaciemnionymi zdjęciami, aczkolwiek da się z nich już dużo wyczytać.
Przede wszystkim pas przedni idealnie pasuje do zdjęć patentowych, które wyciekły do sieci kilka tygodni temu. Tył nieco wydłużono i nadano mu indywidualny charakter wizualny - nawiązujący nieco do elektrycznego Scenica.
Wszystko wskazuje na to, że wnętrze również trafi prosto z Captura. Tym samym nie spodziewajcie się tutaj nowych multimediów, bazujących na oprogramowaniu Google Automotive.
Dostaniemy za to sporą liczbę cyfrowych gadżetów, w tym nowoczesne wskaźniki i dobre wyposażenie. Ciekawostką będzie przeszklony dach wykonany w technologii Polymer Dispersed Liquid Crystal. Wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby szkło "zamgliło się", ograniczając dostęp promieni słonecznych.
Renault Symbioz 2024. Pod maską znajdzie się napęd hybrydowy
Tutaj również nie ma żadnej niespodzianki. Sercem tego modelu zostanie silnik 1.6 E-TECH. Jest to konstrukcja, którą znamy z Clio, Captura i z Arkany. 145 KM trafia na przednie koła za pośrednictwem specyficznej przekładni z 4 przełożeniami dla silnika spalinowego i dwoma dla elektrycznego. Akumulator oferuje około 3 kWh pojemności, umożliwiając stosunkowo długą jazdę na prądzie.
Kiedy możemy spodziewać się premiery tego modelu?
Renault zaplanowało oficjalny debiut na przełom 3 i 4 kwartału 2024 roku. Nieco później poznamy cennik tego modelu. Wcześniej, bo już w czerwcu, światło dzienne ujrzy odświeżony Captur.