Scuderia Cameron Glickenhaus szykuje się na Le Mans. Wygląda to obiecująco
Scuderia Cameron Glickenhaus, czyli marka, o której wiele osób zapomina. A to błąd, bowiem tworzy ona prawdziwe mechaniczne cuda.
Scuderia Cameron Glickenhaus. Choć nazwa brzmi jak mieszanka dwóch przypadkowych nazwisk z włoską "stajnią", to jednak nic tutaj nie jest dziełem czyjegoś kaprysu. Jim Glickenhaus, producent filmowy i inwestor miał prosty plan - stworzyć idealne auta torowe i genialne supersamochody. W całości oddał się swojej pasji, inwestując ogromne pieniądze w projekt supersamochodów - w tym auta, które wystartuje w nowej serii Le Mans Hypercar.
Auto wyjechało po raz pierwszy na tor
Przed projektem jest jeszcze jednak bardzo długa droga. Póki co Scuderia Cameron Glickenhaus skupia się na dopracowaniu silnika i podwozia modelu 004C, tak aby auto mogło wystartować w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgringu. Firma ta zaatakuje klasę LMDh dopiero w następnym sezonie, kiedy samochód będzie w pełni gotowy.
W przeciwieństwie do innych producentów, Scuderia Cameron Glickenhaus stawia na silnik spalinowy bez elektrycznych wspomagaczy. SCG 004C wykorzystuje jednostkę firmy Autotecnica Motori. Jest to konstrukcja o pojemności 6,2-litra, bazująca na silniku LT4 ze stajni General Motors. Docelowa moc nie jest znana, ale Jim Glickenhaus podkreśla, że celuje w wartości powyżej 650 KM.
Warto wspomnieć, że Glickenhaus początkowo eksperymentował z silnikiem 2.9 V6 z Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio. Okazało się jednak, że szybko osiągnięto maksimum możliwości tej jednostki, bez szans na dalszy rozwój.
SCG 004C testowany jest aktualnie na torze Cremona we Włoszech, gdzie dostrajane jest zawieszenie oraz wszelkie systemy sterujące trakcją czy ABS-em.
Scuderia Cameron Glickenhaus stworzy też drogowy wariant
To bardzo ciekawe auto, bowiem SCG 004 wykorzystuje centralną pozycję fotela kierowcy. Jak podkreśla Glickenhaus, ma to być supersamochód do codziennego użytkowania - wygodny i bardzo skuteczny. Co więcej, klienci będą mieli do wyboru manualną skrzynię biegów lub 7-biegową przekładnię sekwencyjną.