Skoda Citigo-e najtańszym rozsądnym elektrykiem na rynku. Cena przekroczy 50 000 zł
Skoda Citigo-e może zyskać tytuł najtańszego sensownego samochodu elektrycznego w Polsce. Dzięki dopłatom jej cena nieznacznie przekroczy 50 000 zł.
Nowa Skoda Citigo-e to pierwsza propozycja tej marki w temacie elektromobilności. Czeski mieszczuch dostał delikatnie odświeżoną stylistykę i bardzo rozsądny napęd. Bateria o pojemności 36,8 kWh w połączeniu z silnikiem o mocy 61 kW zapewnia nie tylko dobre osiągi, ale przede wszystkim spory zasięg, który wyniesie do 260 kilometrów. Osiągi? Setka w 12,3 sekundy oraz prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h w zupełności wystarczą do stricte miejskiego auta.
Skoda Citigo-e - cena
Czeska marka ostro zagrała ceną, aby Citigo-e stało się atrakcyjną propozycją. Oferta tego modelu będzie składała się z dwóch wersji - Ambition oraz Style. Pierwsza z nich zaoferuje system monitorowania pasa ruchu, bluetooth, automatyczną klimatyzację czy reflektory przednie ze światłami LED (do jazdy dziennej). W tej odmianie dostaniemy gniazdo ładowania typu Type 2, które pozwala na ładowanie z mocą 7,2 kW.
Stojąca półkę wyżej odmiana Style będzie miała jeden mocny atut - gniazdo CCS, pozwalające na szybkie ładowanie z mocą do 40 kW. Dodatkowo dostaniemy tutaj przyciemniane szyby, 16-calowe alufelgi, oświetlenie wnętrza LED oraz wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.
Skoda póki co zagrała cenami promocyjnymi - wersja Ambition została wyceniona na 73 300 zł, zaś Style na 81 300 zł. Standardowe kwoty za te odmiany będą wynosić odpowiednio 81 900 zł i 89 900 zł.
Dopłaty mogą być atutem
Patrząc na przepisy dotyczące dopłat do aut elektrycznych, Skoda Citigo-e, a właściwie jej cena sprawi, że będzie to jedną z najatrakcyjniejszych propozycji na rynku. Stosunek ceny do zasięgu i wyposażenia będzie tutaj nie do pobicia, bowiem topowy wariant Style przy dopłacie wynoszącej 37 500 zł będzie kosztował tylko 52 400 zł, czyli mniej więcej tyle, ile niegdyś trzeba było zapłacić za "doposażone pod korek" Citigo z silnikiem 1.0.