Spotkanie Forza Italia 2018 już za nami [GALERIA]
Sobota w prawdziwie włoskim klimacie - ponad 300 samochodów zgromadziło się na terenie Hotelu Pałac Alexandrinum podczas tegorocznego spotkania organizowanego przez klub Forza Italia.
Ekipa klubu Forza Italia potrafi stworzyć włoską atmosferę nawet w nieznanych zakątkach województwa mazowieckiego. Hotel Pałac Alexandrinum stał się polską stolicą włoskiej motoryzacji - na terenie tego obiektu pojawiło się ponad 300 najróżniejszych samochodów. Przekrój jak zawsze był ogromny - od aut, które widujemy codziennie (Fiat Bravo, Alfa Romeo 159, nowe Tipo), przez pożądane przez wielu supersamochody (tutaj mocna obstawa z Ferrari Warszawa w postaci 488 GTB i nowego Portofino oraz naszego faworyta z tej marki, czyli 612 Scaglietti), aż po cudowne klasyki, na które można byłoby patrzeć godzinami.
Pytanie o "najlepsze" auto zawsze jest dla nas bardzo trudne - każdy ma swoje ulubione samochody. Gwiazdą tegorocznego spotkania zdecydowanie był jednak Fiat 2300S Vignale "En Plein". Moden ten w wersji 2100 powstał w 10 sztukach, zaś 2300S jest tylko... jeden. Pojazd ten należy do jednego z polskich kolekcjonerów, będącego wielkim pasjonatem włoskiej motoryzacji. Na spotkaniu Forza Italia pojawiło się też wiele ciekawych Lancii, z Betą Spyder Zagato oraz Montecarlo na czele.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=Q_g_SEvMiOU[/embedyt]
Cieszy nas także liczna obecność nowej Alfy Romeo Giulii. Pomijając trzy egzemplarze w wersji Veloce (w tym "naszą", którą prezentowaliśmy na swoim skromnym stanowisku) i kilka uboższych egzemplarzy, największą grupą była odmiana Quadrifoglio - przez cały dzień na terenie imprezy pojawiło się aż 9 egzemplarzy. Najchętniej wybieranym kolorem jest Rosso Competizione (6 aut), ale nie zabrakło też Rosso Alfa, białej oraz czarnej. Na spotkaniu pojawiły się również dwa egzemplarze Alfy Romeo 4C - coupe i spider. Grupa FCA wystawiła się z kolei z modelem Stelvio Quadrifoglio, zaś dealer Carserwis oferował jazdy próbne najnowszymi Fiatami i Alfami.
Samochody to oczywiście nie wszystko - pomiędzy czterokołowymi maszynami wystawiały się też skutery z Vespa Stazione. Ekipa ta zajmuje się sprowadzaniem i renowacją klasycznych wersji Vespy.
GALERIA ZDJĘĆ
Jak co roku wydarzenie kończył konkurs elegancji. W przypadku imprez organizowanych przez Forza Italia jest to zawsze jeden z najważniejszych punktów programu, gdzie poczucie humoru miesza się z faktyczną prezentacją wielu ciekawych samochodów. Główną nagrodę przyznawaną przez jury zdobyła Alfa Romeo GT 1600 Junior, zaś nagroda publiczności przypadła fantastycznej Lancii Becie Montecarlo.