Subaru wprowadza trzy nowe modele do Europy. Wiele to jednak nie zmieni
W ubiegłym roku Subaru sprzedało w Europie raptem 22 453 samochody. Nowe modele z pewnością nie pozwolą na poprawienie tego wyniku.
Dajcie nam marker i mapę Europy, a w sekundę zaznaczymy miejsca, w których sprzedają się Subaru. Wy też możecie to zrobić. Spójrzcie, gdzie są najwyższe pasma górskie i tam wykonajcie kilka ruchów mazakiem. Auta tej japońskiej marki cieszą się popularnością głównie w regionach, gdzie zimą warunki bywają trudne. Mowa tutaj głównie o Alpach, zwłaszcza tych w Szwajcarii. Trzy nowe modele, które dołączą do oferty producenta z Japonii, raczej nie wpłyną na poprawę tego wyniku.
Mowa tutaj o dwóch "nowościach" i o liftingu oferowanego już modelu. Subaru wprowadza poprawioną Solterrę, a także model Uncharted i E-Outback. Ten ostatni, wbrew pozorom, z klasycznym Outbackiem nie ma zbyt wiele wspólnego.
Subaru Solterra przeszło lifting. Zmiany są dyskretne, liczy się poprawiony napęd
Przede wszystkim, poza dyskretnie poprawionym designem nadwozia, debiutuje tutaj akumulator o pojemności 74,7 kWh. Do tego moc wersji AWD, jedynej dostępnej, wzrosła do 343 KM. Moc ładowania prądem stałym to 150 kW, a prądem przemiennym 11 kW, z opcją ładowarki pokładowej 22 kW. Teoretyczny zasięg to 500 kilometrów na jednym ładowaniu.
Poza łagodniej narysowanym pasem przednim, z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, odświeżona Solterra otrzymała nowe wnętrze z 14-calowym ekranem multimediów. Tutaj jednak większych różnic względem Toyoty bZ4X po liftingu nie znajdziecie.
Do Europy wjeżdża też Subaru Uncharted. Wygląda ciekawie i ma świetne felgi
To chyba najmocniejsza pozycja w tym gronie. Uncharted, jak już pisaliśmy, jest bliźniakiem Toyoty C-HR+. Ten model dostał własny pas przedni, zapożyczony z Solterry, a także zmodyfikowany tył, z nową sygnaturą świetlną lamp. Najciekawszym elementem są jednak bardzo nietypowe felgi - ich wzór przyciąga uwagę.
Wnętrze jest identyczne jak w modelu Solterra. Różnice są za to w napędzie, gdyż Uncharted dostępne będzie w dwóch wersjach. Bazowa skorzysta z akumulatora o pojemności 57,7 kWh i silnika o mocy 224 KM, napędzającego przednie koła. Alternatywnie można zdecydować się na akumulator o pojemności 77 kWh. Tutaj także do wyboru jest wersja przednionapędowa (224 KM, ponad 500 km zasięgu), lub AWD, która generuje 343 KM i przejedzie ponad 450 km na ładowaniu.
Swoją drogą: jest to pierwsze od lat przednionapędowe Subaru w ofercie. Ciekawe ile osób skusi się na wariant bez napędu na cztery koła.
Listę nowości zamyka Subaru E-Outback, czyli Toyota bZ4X Touring, lub jak kto woli model Trailseeker z USA
Jest to zasadniczo "większa Solterra", z wydłużonym tyłem. Toyota w Europie będzie sprzedawała to auto pod nazwą bZ4X Touring. Różnice znów ograniczają się do pasa przedniego. E-Outback korzysta z baterii z Solterry (74,7 kWh), ale ma 380 KM i standardowy napęd AWD. Prześwit na poziomie 210 mm pozwoli na zjazd z utwardzonych szlaków, choć zbyt daleko raczej nie warto się zapuszczać.


