Subaru Solterra debiutuje w pełnej krasie. Napęd AWD i tylko silniki elektryczne
Oto Subaru Solterra, pierwszy w pełni elektryczny, globalnie oferowany model marki. Opracowany przy współpracy z Toyotą, ale w "własnymi" cechami.
Kikanaście dni temu pisaliśmy o Subaru Solterra, które pojawiło się na pierwszych zdjęciach. Wspólna konstrukcja z Toyotą jest bardzo widoczna - to w zasadzie lekko przeprojektowany model bZ4X. Na szczęście jednak, na oficjalnych zdjęciach widać, że Subaru zmieniło coś więcej niż znaczki.
Atrapa zmieniła kształt i jest znacznie bardziej podobna do innych modeli marki, a przedni zderzak ma nieco bardziej agresywną stylizację. Z tyłu jest więcej podobieństw, zmieniono jedynie sygnaturę świetlną tylnych lamp LED, również upodabniając do produktów Subaru. Standardowo Solterra będzie stała na "osiemnastkach", a w opcji pojawią się felgi o średnicy 20". Wymiary są identyczne z bZ4X - 4690 mm długości, 1860 mm szerokości i 1650 mm wysokości. Samochód waży 2020 kg.
Wnętrze wygląda, jakby było niemal w całości przejęte z Toyoty. Chyba tylko kierownica jest "własna", bo nawet grafiki na tych nielicznych zdjęciach wyglądają na toyotowskie.
Subaru Solterra będzie wyłącznie z napędem AWD
W końcu co to byłoby za Subaru, gdyby tak nie było. W przeciwieństwie do Toyoty, do dyspozycji klientów będzie wyłącznie odmiana z dwoma silnikami elektrycznymi przy osiach. Każdy z nich osiąga 109 KM, dają 218 KM mocy systemowej. Napęd 4x4 wzbogacony będzie przez Subaru X-Mode, czyli pakiet ustawień na różne nawierzchnie, pomagający poza asfaltem. Wspomoże go również nowa generacja układu Grip Control, poprawiająca stabilność przy wysokiej prędkości.
Zasilanie będzie pochodzić z baterii o pojemności 71,4 kWh, która wg japońskich norm pozwoli na przejechanie do 460 km na jednym ładowaniu. Subaru Solterra obsługuje też ładowanie z mocą do 150 kW. Czyli w optymalnych warunkach naładowanie do 80% powinno zająć około pół godziny.
Na razie poznaliśmy samochód w specyfikacji na rynek japoński. W przyszłym tygodniu poznamy specyfikację wersji zaplanowanej na rynek amerykański. Samochód powinien pojawić się u dealerów w połowie przyszłego roku. Bliżej tej daty poznamy też ceny samochodu. Na razi nie wiadomo, czy Subaru Solterra trafi również do Europy. Prawdopodobnie tak - na niektóre rynki, gdzie marka ma znacznie mocniejszą pozycję niż np. w Polsce.