Powitajcie Suzuki Across, czyli bliźniaka Toyoty RAV4 - i to ładniejszego

Wtem! Japończycy zaskakują nas dość wyczekiwaną premierą - oto Suzuki Across, czyli bliźniak Toyoty RAV4. Zobaczcie co oferuje ten model.

Czas otworzyć nowy rozdział w historii marki Suzuki. Japończycy do tej pory mocno trzymali się swoich pewniaków, czyli modelu SX-4 S-Cross, Vitary i Swifta. Oczywiście Jimny także jest ważny, ale na specyficznych rynkach. Teraz do akcji wkracza Suzuki Across. To zapowiadany od dawna bliźniak Toyoty RAV4, który różni się od niej głównie frontem.

I dzięki temu Suzuki Across prezentuje się całkiem nieźle

Przód tego auta zyskał masywny grill i wąskie, lekko pociągłe lampy. Można śmiało powiedzieć, że ma w sobie więcej lekkości niż front Toyoty RAV4. Cała reszta pozostała bez zmian - tyczy się to boku, tyłu i wnętrza.

Suzuki Across korzysta więc z całego dobrobytu pozostawionego przez Toyotę. Znajdziemy tutaj system multimedialny obsługujący Apple CarPlay i Android Auto z 9-calowym ekranem, komplet systemów bezpieczeństwa, ledowe światła przednie oraz szereg innych dodatków. Co więcej, model ten posiada także napęd na cztery koła. Dodatkowy tryb TRAIL ma ułatwić jazdę w trudniejszych warunkach.

Bagażnik, tak jak w RAV4, ma 490 litrów pojemności. To dobry wynik, który powinien zadowolić wiele osób.

Co ciekawe sercem tego auta jest hybryda typu plug-in

Suzuki nie ujawnia jeszcze specyfikacji Acrossa, ale wiemy, że będzie to hybryda ładowana z gniazdka. Czy ta marka dostanie 300-konny wariant tego napędu? Nie sądzę - raczej pojawi się tutaj stosowne stopniowanie, tak aby te auta nie walczyły na jednym podwórku. Byłoby to absolutnie bezsensowne.

Takiego auta Suzuki potrzebowało

Oferta tej marki przez wiele lat była bardzo ograniczona. Po wycofaniu topowego Kizashi i starej dużej Vitary, Suzuki pozostawało bez solidnego flagowca. Teraz jego miejsce zajmie właśnie Across.

A to nie koniec nowości, gdyż w drodze jest jeszcze auto kompaktowe - bliźniak Toyoty Corolli. To może być bardzo ciekawy i kuszący debiut, zwłaszcza przy niższych niż w Toyocie cenach.