Tajemnice L. A. - Ferrari ukryte w apartamencie
Hollywood kryje wiele tajemnic. Dziś odkrywamy Wam jedną z nich - i raczej jej się nie spodziewaliście. W pewnym apartamencie w West Hollywood stoi... Ferrari 250 GT Pininfarina Coupe.
Gdy myśleliśmy, że po kolekcji Baillona i BMW M1, o którym niedawno u nas czytaliście, nic nas nie zdziwi, okazuje się, że świat ukrytych samochodów ma jeszcze w zanadrzu niejedną niespodziankę.
Do jednego z prawników z zachodniego wybrzeża zgłosił się klient posiadający w Los Angeles apartamentowiec i twierdzący, że w jednym z mieszkań jest... samochód. Prawnik, chcący zachować anonimowość, zdecydował się kupić tajemniczy wóz od wyprzedającego swoje "dobra" klienta. Zwłaszcza, że dowiedział się, że w mieszkaniu stoi Ferrari 250 GT Pininfarina Coupe. Samochód jest... w trakcie renowacji i ma bardzo bogatą dokumentację.
"Udomowiony" egzemplarz został zamówiony w październiku 1959 roku i ukończony dwa miesiące później. Oryginalnie był biały z czerwonym wnętrzem - jeśli znajdziecie gdzieś magazyny Road & Track z 1960 roku, będzie na jednej z okładek. W latach 80-ych silnik przeszedł kompletny remont w zakładzie Briggsa Cunninghhama i nigdy nie został potem nawet odpalony. W pomieszczeniach znajduje się też mnóstwo nowych części, zamawianych w tym samym okresie, co remont silnika.
Do mieszkania trafił dzięki drugiemu właścicielowi, który wstawił go tam w 1985 roku ze względów bezpieczeństwa. Ponoć to było najlepsze miejsce, żeby luksusowe coupe przetrwało. Właściciel budynku nie miał chętnych na wynajem mieszkania od ostatnich 30 lat, więc nie przejmował się "starym samochodem" w środku.
Samochód został zakupiony już w zeszłym roku, jednak dopiero ostatnio został "ekshumowany" na światło dzienne. Remont zostanie dokończony, choć samochód zapewne pozostanie w innym kolorze niż oryginalny (ale za to na pewno będzie to lakier zgodny z fabrycznym dla danego modelu).
Ferrari 250 GT Pininfarina Coupe zostało zaprezentowane w 1958 roku podczas salonu w Paryżu i zastąpiło model 250 Europa. Samochód korzystał z podwozia 250 GT, które trafiało do zakładów Pininfariny, gdzie dostawało proste i eleganckie nadwozie coupe. Powstało 351 tych wyposażonych w trzylitrowe V12 o mocy 240 KM samochodów.
O tym niezwykle ciekawym Ferrari możesz podyskutować na naszym forum dyskusyjnym.