Tesla dostaje bęcki od Volkswagena ID.3. I to w Holandii i Norwegii
Volkswagen ID.3 może i nie przypadł nam do gustu, ale sprzedaje się świetnie. Na tyle, że Tesla dostała solidny cios prosto w twarz.
Volkswagen ID.3 tak naprawdę dopiero nabiera rozpędu w kwestii sprzedaży - wszak dostępny jest realnie od raptem trzech miesięcy. Nie przeszkodziło mu to jednak w zdobyciu tytułu bestselleru w dwóch krajach - Norwegii i Holandii. Co więcej, traci tam Tesla, przez dłuższy czas utrzymująca status lidera.
Nagły zwrot akcji
Jak donosi Forbes, Tesla dosłownie pędzi na dno. Doskonale obrazują to wyniki sprzedaży w Holandii. W ubiegłym roku we wrześniu sprzedano aż 5 768 egzemplarzu Modelu 3 w tym kraju. Dla porównania rok później do nowych właścicieli trafiło tylko 35 takich samochodów. Jednocześnie najwyższą pozycję zajął Volkswagen ID.3 z liczbą 2 789 samochodów dostarczonych w tym samym okresie.
Volkswagen ID.3 bije rekordy sprzedaży w Norwegii i Holandii - czyli w krajach będących bastionami elektryków
Oczywiście jest to znacznie mniej niż przed rokiem, głównie ze względu na pandemię. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że Tesla notuje straty także w Norwegii. Tutaj, dla porównania, w październiku sprzedano tylko 74 sztuki Modelu 3. W tym samym czasie opchnięto aż 2 475 sztuk ID.3.
Nasycenie rynku i solidna konkurencja
Mocna pozycja Tesli przez lata była głównie efektem braku faktycznych konkurentów. Żaden samochód nie oferował takiego zasięgu. Teraz jednak uległo to zmianie i coraz większa liczba nowych pojazdów dogania, a nawet przegania Teslę.
W Norwegii liderem niezmiennie pozostaje Audi e-Tron z liczbą 8 203 egzemplarzy sprzedanych do tej pory w 2020 roku. Volkswagen ID.3 pędzi jednak jak szalony, gdyż 4 465 aut sprzedanych w zaledwie 3 miesiące (z czego jeden był niepełny) to naprawdę dobry wynik. Tym samym marka z Wolfsburga przebiła już BMW i3, Mercedesa EQC czy Renault Zoe.
Audi e-tron wciąż króluje w Norwegii - to najlepiej sprzedający się samochód w tym kraju
Najbliższe miesiące mogą być ciekawe dla Tesli
Rynek nasyca się dobrymi elektrykami. ID.3 sprawnie wkroczyło na rynek, a za chwilę ofertę uzupełni jego większy brat, model ID.4. Niebawem w salonach zobaczymy też Skodę Enyaq, czyli bliźniaka ID.4. Swoje zaawansowane elektryki szykują też takie marki jak Nissan (Ariya), BMW (zaprezentowane niedawno iX) czy Mercedes (nowa generacja modeli EQ, od EQA, aż po EQS). Tym samy Tesla nie pozostanie już bezkonkurencyjna na swoim polu. Czy może to być początek trudnego okresu dla tej marki? Z takimi osądami trzeba jeszcze poczekać.