To jest nowe tanie-drogie NIO. Nazywa się ONVO L90 i ma coś z Range Rovera
Sylwetka niczym z Range Rovera, pas przedni przywodzący na myśl Genesisa, tył mający w sobie coś z BMW iX... A to wszystko na rynek trafi pod nazwą Onvo L90.
Chiński producent samochodów elektrycznych NIO wprowadza na rynek nowy model – Onvo L90. To duży SUV z trzema rzędami siedzeń, oczywiście z napędem elektrycznym. Ma jedno zadanie - konkurować z takimi modelami jak KIA EV9 GT czy Hyundai IONIQ 9. L90 to drugi pojazd marki Onvo, submarki NIO skierowanej do szerokiego grona odbiorców.
Onvo L90, czyli NIO, ale... taniej
Onvo to marka stworzona przez NIO w 2024 roku z myślą o klientach poszukujących bardziej przystępnych cenowo samochodów elektrycznych. Jej nazwa pochodzi od angielskiego zwrotu „On Voyage”, co symbolizuje rodzinne podróże i wspólne przygody.
Siedziba Onvo znajduje się w Szanghaju, a prezesem marki jest Alan Ai. Pierwszym modelem Onvo jest L60 – średniej wielkości SUV, który zadebiutował we wrześniu 2024 roku.
L60 zaprojektowano z myślą o konkurencji z Teslą i z innymi chińskimi SUV-ami. Jego największe zalety? Przede wszystkim duży zasięg, niskie zużycie energii i atrakcyjna cena.
L90 stawia na rozmiar maxi. Długość ma znacznie
Onvo L90 to większy brat modelu L60, oferujący trzy rzędy siedzeń i przestronne wnętrze. Samochód mierzy 5145 mm długości, 1998 mm szerokości i 1766 mm wysokości. Jego rozstaw osi to 3110 mm.
Design L90 nawiązuje do mniejszego L60, ale zawiera również elementy stylistyczne inspirowane samochodami Genesisa. Przód pojazdu charakteryzuje się minimalistycznym pasem przedni i podzielonymi reflektorami LED. Tył zdobią wąskie ledy, mające w sobie coś z... BMW iX. Nie jest to jednak zła inspiracja.
Jest moc, jest wydajność
Onvo L90 ma dwa silniki elektryczne: przedni o mocy 100 kW (134 KM) i tykny o mocy 340 kW (456 KM). Łącznie dostajemy imponujące 590 KM. To więcej niż oferuje Kia EV9 GT (501 KM) czy Hyundai Ioniq 9 Performance (429 KM).
Samochód będzie dostępny z akumulatorami typu NMC (niklowo-manganowo-kobaltowymi) oraz LFP (litowo-żelazowo-fosforanowymi). Podobnie jak inne modele NIO, L90 wspiera technologię wymiany baterii, co pozwala na szybkie uzupełnienie energii bez konieczności długiego ładowania.
Onvo ma ambitną strategie na najbliższe lata
NIO planuje wprowadzać jeden nowy model rocznie pod marką Onvo, aby zwiększyć swoją obecność na rynku samochodów elektrycznych. Celem jest oferowanie pojazdów o cenach porównywalnych z samochodami spalinowymi, co ma przyciągnąć klientów szukających przystępnych cenowo, ale nowoczesnych i bezpiecznych aut rodzinnych. Onvo L60, pierwszy model marki, został wyceniony na 219 900 juanów. Jest to około 12% mniej niż cena Tesli Model Y w Chinach.
Wprowadzenie modelu L90 to kolejny krok w realizacji tej strategii, oferując większy i bardziej przestronny SUV dla rodzin potrzebujących dodatkowej przestrzeni i mocy.


