Toyota Corolla Cross 2021 to klasyczny "wypełniacz" dla specyficznych rynków
Jest podniesiona, ma większy kufer i nieco bardziej pudełkowatą stylistykę. Oto Toyota Corolla Cross, czyli klasyczny "wypełniacz" luk - wpasowujący się pomiędzy model C-HR i RAV4.
Spokojnie, to nie jest kolejne auto, które zobaczycie w europejskiej ofercie tego producenta. Toyota Corolla Cross powstała z myślą o rynku azjatyckim, z Tajlandią na czele. To właśnie tam klienci poszukują wypełnienia pomiędzy modelem C-HR a RAV4. Z technicznego punktu widzenia ma to sens. Choć C-HR jest "kompaktowy" pod kątem wymiarów, to jednak przez swój fikuśny design nie spełnia oczekiwań niektórych klientów. RAV4 bywa już z kolei zbyt duże. Corolla Cross jest więc złotym środkiem? Można tak powiedzieć.
Co oferuje Toyota Corolla Cross?
Przy 4460 mm długości, 1825 mm szerokości i 1620 mm wysokości uterenowiona Corolla Cross idealnie mieści się w klasie aut kompaktowych. Rozstaw osi ma 2640 mm - tyle samo, co w modelu C-HR. Udało się dzięki temu wygospodarować przestronne wnętrze i spory kufer o pojemności przekraczającej 500 litrów. Kokpit jest tutaj niemal identyczny jak w zwykłej Corolli. Różnice ograniczają się do kolorystyki i detali.
Pod maską znajdziemy dwa silniki. Bazową opcją w Tajlandii będzie 140-konna wolnossąca benzyna 1.8. Drugi wariant stanowić będzie znana nam 122-konna hybryda. Obydwa silniki będą spięte z przekładnią CVT.
Napędu na cztery koła oczywiście tutaj nie uświadczymy. Toyota ogranicza jego zastosowanie do aut hybrydowych, gdzie tylną oś "napędza" silnik elektryczny lub do bardziej rasowych terenówek z solidnym mechanicznym 4x4.
Auto docelowo trafi także na inne azjatyckie rynki. Na Europę nie liczcie.