Volkswagen ID.3 Cabrio. Dobry pomysł? Koncern się zastanawia

Koncern z Wolfsburga zastanawia się, jak przyciągnać więcej klientów do swojego flagowego "elektryka". Rozwiązaniem moze być Volkswagen ID.3 Cabrio.

Wygląda na to, że rozwój samochodów elektrycznych w Volkswagenie idzie pełną parą. Niedługo do sprzedaży wejdzie ID.4 oraz bazowe, tańsze odmiany ID.3. Tymczasem Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena do spraw samochodów osobowych, zamieścił informację na temat nowego pomysłu. Byłby to Volkswagen ID.3 Cabrio.

Volkswagen ID.3 Cabrio - w sumie dla czego nie?

Choć potencjalnie ideą w promowaniu samochodów elektrycznych powinien być zasięg, szybkość ładowania i ogólna powszechność, to nie widzę dużego problemu z elektrycznym cabrioletem. Do lansowania się po mieście w sam raz wystarczy baterii. Potencjalnie też może zwiększyć zainteresowanie standardowym modelem, o ile będzie ciekawy.

I o ile w ogóle będzie.

Brandstätter potwierdził, że pomysł jest kuszący, ale w zarządzie wciąż trwa dyskusja, czy projektowi dać zielone światło. Musi być ona jednak mocno zaawansowana, skoro styliści już zabrali się do pracy. Efektem jest widoczny powyżej szkic. Na razie niestety tylko jeden.

Elektryczna platforma z silnikiem z tyłu (i ewentualnie z przodu) daje spore pole do popisu. Bułowatą sylwetkę ID.3 udało się nieco ściąć. Samochód stracił też jedną parę drzwi. Choć pod względem podwozia, pewnie nie zmieni się nic, łącznie z silnikami, nadwozie będzie musiało być solidnie przebudowane. Volkswagen ID.3 Cabrio, jak wygląda ze szkicu, pozostałby (i słusznie) czteroosobowy.

Volkswagen ID.3 Cabrio O, to białe się odetnie

Zbudowanie tego samochodu, to jednak znacznie droższa opcja niż na przykład było zrobienie Golfa Cabrio, na bazie trzydrzwiowego modelu. Póki co Pan Dyrektor pyta na swoim profilu o zdanie, czy chcielibyśmy taki model. A to oznacza, że szanse mogą wcale nie być duże, a samochód byłby za drogi, w stosunku do zysków.

Odpowiadam. Chcielibyśmy. Ale jeszcze bardziej chcielibyśmy, żeby zwykły ID.3 tak nie szalał z elektroniką. Zawsze kibicuję kabrioletom, zwłaszcza tym "niepremium", więc Volkswagen ID.3 Cabrio bardzo do mnie przemawia. Ale najpierw naprawcie ID.3. Bo nie chciałbym, żeby dach się zacinał, albo przestawał reagować na nasze polecenia.

A jak Wy zapatrujecie się na elektryczne cabrio?