Volkswagen ID.3 X, czyli mniejszy elektryczny SUV jest w drodze. To ma sens
W Wolfsburgu auta elektryczne mają pierwszeństwo. Ich gama ma rosnąć w ekspresowym tempie, a jednym z kluczowych aut stanie się Volkswagen ID.3 X. Ma być wypełnieniem w ofercie, tworzącym pomost pomiędzy klasycznym kompaktem a większym SUV-em. Czy ma to sens?
Thomas Schäfer, nowy dyrektor wykonawczy Volkswagena, nakreślił plany marki na najbliższe lata. Oczywiście elektromobilność ma w nich pierwszeństwo, choć aut spalinowych też nie zabraknie. Niebawem dostaniemy nowego Passata, a w drodze jest także kolejna generacja Tiguana. Największy nacisk kładziony jest jednak na gamę ID, która ma stanowić trzon sprzedaży. Z tego powodu pojawią się w niej nowe modele, takie jak chociażby Volkswagen ID.3 X.
Tak, dobrze widzicie - Niemcy chcą wpasować kolejnego SUV-a do swojej gamy elektryków, tym razem plasującego się pomiędzy kompaktowym ID.3, a większym ID.4.
Volkswagen ID.3 X jest sensownym kierunkiem rozwoju
Teoretycznie SUV-y nie są najlepszym wyborem dla elektromobilności - główniez za sprawą gorszej aerodynamiki. To największy wróg dla zasięgu, na który opory stawiane przez nadwozie mają kluczowy wpływ.
Tutaj trzeba jednak spojrzeć na problem z innej perspektywy, czyli z punktu widzenia klientów. A Ci kochają crossovery i SUV-y, przez co są w stanie poświęcić lepszy zasięg na rzecz wyglądu.
Poza tym Volkswagen może spokojnie zagospodarować lukę pomiędzy ID.3 a ID.4, gdyż jest ona dość duża
Różnica w wymiarach pomiędzy tymi autami sięga niemal 30 centymetrów. To w zupełności wystarczy, aby wcisnąć tutaj jeszcze jeden samochód - mniejszy, ale za to wyżej zawieszony.
Według szefa Volkswagena prace nad konstrukcją już trwają, a premiera może mieć miejsce nawet w 2025 roku. Byłaby to elektryczna alternatywa chociażby dla T-Roca i T-Crossa, czyli dla dwóch bestsellerów marki.
Nasi koledzy z motor.es przygotowali wizję tego auta. Z pewnością rewolucyjnych zmian w designie względem ID.3 i ID.4 tutaj nie będzie. Charakterystyczna bryła nadwozia i specyficzna stylistyka świateł będzie wyróżnikiem tego auta. Możemy też liczyć na minimalistyczne wizualnie wnętrze.
Volkswagen ID.3 X 2025
Auto zbudowane będzie na platformie MEB. Ta jednak nie ma długiego żywota przed sobą. Volkswagen intensywnie pracuje nad następcą, który ma zapewnić jeszcze większą elastyczność w budowaniu aut. Jednocześnie kluczowe będzie wpasowywanie tutaj większych akumulatorów, zapewniających duży zasięg na jednym ładowaniu.