Kiedyś Trabant, dzisiaj Volkswagen ID.3 - produkcja w Zwickau ruszyła

Kiedyś Zwickau kojarzyło się z przeklętym Trabantem. Dzisiaj to jeden z najnowocześniejszych zakładów w Europie, a wyjeżdża z niego nowy Volkswagen ID.3.

Wstęga została przecięta, wtyczka podpięta do gniazdka a wajcha przesunięta. Nowy elektryczny Volkswagen ID.3 zjeżdża już oficjalnie z linii produkcyjnej w Zwickau. Ten należący od 1990 roku do Volkswagena zakład stał się jedną z najnowocześniejszych fabryk w Europie. Aby przystosować ją do produkcji modelu ID.3 poczyniono miliardowe inwestycje, mające na celu stworzenie odpowiedniego środowiska produkcyjnego. Jednocześnie zadbano o zachowanie właściwego bilansu energetycznego. Volkswagen zainwestował w prąd z odnawialnych źródeł, takich jak energia słoneczna czy wiatr.

Volkswagen ID.3 - 100 000 aut ze Zwickau

Już w przyszłym roku produkcja elektrycznych Volkswagenów w Zwickau ma osiągnąć poziom 100 000 aut. Rok później będzie to aż 330 000 pojazdów. Wszystko ze względu na rozwój gamy ID. Aktualnie oferowany jest wyłącznie model ID.3, jednak w drodze są kolejne samochody bazujące na platformie MEB. 

Zakład w Zwickau jest także najnowocześniejszy pod kątem zastosowanych robotów i sprzętu wspierającego pracowników. Automatyczny system dostaw do linii produkcyjnej czy zoptymalizowana ścieżka, którą pokonuje auto podczas budowy sprawia, że w myśl zasady "wszystko we właściwym czasie" każde podzespoły trafiają w konkretne miejsce dokładnie w momencie, w którym pojawia się tam samochód.

Podzespoły do budowy Volkswagena ID.3 docierają z kolei z innych fabryk Volkswagena - między innymi z Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i oczywiście z Wolfsburga.