Praktyczność, ale dodaj do niej moc i napęd na cztery koła. Oto Volkswagen ID.7 Tourer GTX
Volkswagen ID.7 GTX ma 605 litrów pojemności bagażnika, przestronne wnętrze, 340 KM i napęd na cztery koła. To może być mocny kandydat na jednego z ciekawszych elektryków na rynku.
- Topowa wersja Volkswagena ID.7 Tourer debiutuje na rynku
- To kolejny model z rodziny GTX
- Mocną strony tego modelu to przestrzeń, moc i napęd na cztery koła
Praktyczne kombi na prąd nie było ostatnim słowem Volkswagena. Niemiecka marka pokazała też sportowe wydanie tego modelu. Miałem okazję poznać je z bliska - oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
Volkswagen ID.7 Tourer GTX - co to za model?
Niemiecka marka postawiła na praktyczne kombi klasy średniej w mocnym i bardziej charakternym wizualnie wydaniu. Wersja GTX to przede wszystkim szereg zmian wizualnych i mechanicznych.
Co zmieniło się w tym modelu względem standardowej wersji? Przede wszystkim inaczej wyglądają zderzaki. W przednim ulokowano charakterystyczne światła do jazdy dziennej, które są wyróżnikiem tego modelu. Z tyłu z kolei dodano czarny "pseudodyfuzor", który jest wyróżnikiem najmocniejszego modelu. ID.7 GTX ma też unikalne wzory felg, a wyróżnikiem tej wersji jest lakier King's Red. W standardzie dostaniecie tutaj 20-calowe felgi aluminiowe.
W kabinie znajdziemy usportowione fotele ErgoActive przeszyte czerwoną nicią. Takie same zdobienia znajdziemy na kierownicy i na desce rozdzielczej - czerwone szwy mają tworzyć sportowy anturaż.
Volkswagen ID.7 Tourer GTX ma baterię o pojemności 86 kWh, maksymalna moc ładowania sięga 200 kW
Większy akumulator zasila dwie jednostki elektryczne. Przedni silnik generuje 109 KM, zaś tylny 286 KM. Łącznie do dyspozycji kierowcy jest więc 340 KM. Zasięg i osiągi są jeszcze tajemnicą, ale można liczyć na sprint do setki w okolicach 6 sekund i na zasięg wahający się w granicach 520-600 kilometrów.
Zachowano tutaj przy tym pełną praktyczność. Mamy więc 605 litrów pojemności bagażnika (po złożeniu kanapy zyskujemy 1714 litrów do wykorzystania) i przestronne wnętrze. To bez wątpienia będzie mocny argument dla osób, które poszukują rodzinnego samochodu elektrycznego, ale nie chcą przesiadać się do SUV-a.
Kliknij tutaj, aby przeczytać nasz test Volkswagena ID.7 z akumulatorem 77 kWh
Na pokładzie znajdziemy też bardzo bogate wyposażenie. Nie zabrakło tutaj nowoczesnych multimediów z oprogramowaniem MIB4 i z ChatemGPT, aplikacji Wellness, zawieszenia DCC, świateł IQ.Light LED MATRIX, wyświetlacza Head-Up Display i wielu innych dodatków.
Za dopłatą będą dostępne systemy wspomagające, takie jak nowy system ostrzegający o pojazdach nadjeżdżających z tyłu podczas wysiadania z pojazdu, Connected Travel Assist z danymi online, a także Park Assist Plus z funkcją pamięci (automatyczne parkowanie na dystansie do 50 metrów).
Przedsprzedaż nowego Volkswagena ID.7 Tourer GTX ruszy wiosną. Niebawem poznamy więc ceny tego modelu.