Volkswagen ID.Buzz wyceniony. Tanio to na pewno nie będzie

Volkswagen powoli wprowadza ID.Buzz na rynki. Patrząc na porównanie cen w stosunku do "reszty rodziny" ID, wiemy, że stylowy van będzie bardzo drogi.

Volkswagen wiąże duże nadzieje z ID.Buzz. Stylizowany na Volkswagen T1 minivan i jego dostawczy brat ID.Buzz Cargo mają być ważnymi samochodami elektrycznymi w gamie.

Powoli pojawiają się pierwsze cenniki. Między innymi u naszych zachodnich sąsiadów.

Na tej podstawie możemy szacować, jakie ceny ID.Buzz będzie miał w Kraju Nad Wisłą.

Volkswagen ID.Buzz od 64 851 Euro

A dostawcza wersja będzie nieco tańsza - od 54 430 Euro.

W przypadku osobowego Buzza w tej cenie dostaniemy pięciomiejscowego minivana w wersji wyposażenia Pro (najniższa dostępna). Zasilany będzie z dużej baterii (77 kWh netto) przez 204-konny silnik umieszczony przy tylnej osi. Zasięg tego modelu wyniesie około 424 km - co jak na minivana z pionową szybą nie jest złym wynikiem, choć wyraźnie niższym niż w przypadku modeli osobowych opartych na platformie MEB.

VW ID.Buzz Cargo jest tańszy, ale ma podobne parametry (ten sam silnik i bateria) i nieco większy zasięg. Przynajmniej na pusto - jest w końcu lżejszy o wyposażenie i fotele.

ID.Buzz

Samochód będzie dostępny w 11 kolorach, z siedmioma wzorami felg (od 18 do 21 cali), kilkoma pakietami stylistycznymi w środku, w tym pasującymi kolorystycznie do nadwozia. Wyposażenie ma być dość bogate. Pakiet asystentów jazdy, oświetlenie ambient, system Car2X, cyfrowe zegary i duże multimedia z interfejsami smartfonów - to wszystko będzie na pokładzie.

VW Buzz jest ZNACZNIE droższy od ID.4

Największym ID w gamie jest Volkswagen ID.4. Ten rodzinny crossover jest ostatnim stadium przed "pójściem w minivana". Dlatego też porównamy ceny właśnie z tym modelem.

W Niemczech również wybrać możemy wersję Pro z 204-konnym silnikiem i jest to wariant podstawowy. Cena:

44 915 Euro

Czyli Minivan jest droższy o 44%. A wyposażenie nie jest jakieś drastycznie różne. Z kolei ID.4 jest droższy od ID.3 o 8 000 Euro. Mniejszy "elektryk" ma jednak słabszą, 58kWh baterię.

Spójrzmy więc na polski rynek. Volkswagen ID.4 kosztuje od 207 790 zł, przy czym dopiero wersja Pro Performance jest zgodne mocą z niemieckim Pro. Tutaj cennik startuje od 214 890 zł. ID.3 wyceniono na 30 000 zł mniej niż większy model. To około 7 000 Euro. Proporcje są podobne.

ID.Buzz

Dlatego możemy przyjąć, że i różnica między ID.Buzz -em, a ID.4 będzie oscylować wokół tej niemieckiej. A to sugeruje, że polska cena wyniesie około... 310 000 zł.

299 900 zł na start pewnie może się zdarzyć. Multivan jest tańszy o stówę!