Volkswagen Tarok - SUV z paką

Lifestyle według Volkswagena? Z SUV-a zrobić stylowego pickupa! W Sao Paulo zadebiutował Volkswagen Tarok, czyli stylowy samochód użytkowy.

Volkswagen Tarok zapowiadany był już od kilku miesięcy. Model ten projektowano z myślą o rynku brazylijskim, gdzie tego typu samochody świetnie się sprzedają. Połączenie praktycznej kabiny, w miarę przestronnej paki oraz napędu na cztery koła jest tym, czego klienci często poszukują. Nic więc dziwnego, że Volkswagen nie mógł sobie odpuścić tak soczystego segmentu.

Volkswagen Tarok bazuje na platformie MQB, zaś konstrukcyjnie mocno powiązany jest z T-Rociem. Niemcy nie pochwalili się dokładnymi wymiarami auta, lecz w zamian szczegółowo zaprezentowali ciekawy system na pace. Otóż standardowo mierzy ona 1206 mm długości. Można ją jednak powiększyć poprzez złożenie tylnej ściany oraz foteli - wówczas część transportowanego przedmiotu "chowa się" w kabinie. W takim ustawieniu długość paki to 1861 mm.

Tarok oficjalnie jest uznawany za samochód studyjny, choć Volkswagen potwierdził już, że wersja produkcyjna ujrzy światło dzienne lada moment i będzie niemal identyczna stylistycznie. Front w dużej mierze czerpie z koncepcji zaprezentowanej wraz z T-Rociem. Auta te będą miały także bardzo podobne, a wręcz niemal identyczne wnętrza.

Pod maską Volkswagena Taroka pracuje silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. Docelowo jednak gama jednostek napędowych będzie nieco szersza. Co ciekawe Volkswagen rozważa także opcję wprowadzenia tego modelu na inne rynki. Czy Tarok pojawi się w Europie? Trudno powiedzieć - pickupy nie są tutaj najchętniej wybieranymi samochodami. Patrząc jednak na jego uniwersalny charakter oraz ciekawą koncepcję, to model ten ma szansę na przyzwoitą sprzedaż na Starym Kontynencie.