Volkswagen Tiguan 2024. Większy, praktyczniejszy, oszczędniejszy. Czy to wystarczy?
Volkswagen Tiguan 2024 jeszcze nie jest gotowy do premiery, ale Niemcy pochwalili się już kluczowymi danymi technicznymi. Jak zmieni się ten popularny SUV? Zobaczcie sami.
Jesteśmy coraz bliżej premiery tego wyczekiwanego modelu. Volkswagen Tiguan 2024 przechodzi ostatnie testy i jest już szykowany do premiery w salonach, którą zaplanowano na początek przyszłego roku. Co warto wiedzieć o nadchodzącej kolejnej generacji tego samochodu?
Volkswagen Tiguan 2024. Nieco większy i pojemniejszy, choć zmieniło się tutaj... niewiele
Zacznijmy od podstaw, czyli od technikaliów. Nowy Tiguan opiera się na platformie MQB EVO, czyli na zmodyfikowanej wersji popularnej płyty podłogowej. Volkswagen podkreśla, że zoptymalizowano jej sztywność, a także poprawiono ją pod kątem stosowania napędów zelektryfikowanych.
Tiguan 2024 mierzy 4551 mm długości, czyli jest dłuższy o 32 mm. Wysokość zwiększyła się o 5 mm (1640 mm). Z kolei szerokość i rozstaw osi pozostały bez zmian na poziomie odpowiednio 1939 mm i 2681 mm.
Choć różnice nie są duże, Volkswagen wygospodarował tutaj dużo większy bagażnik. Tiguan 2024 oferuje 648 litrów pojemności (0 33 więcej) do poziomu rolety.
Udało się też tutaj wycisnąć 9 dodatkowych mm dla pasażerów z przodu i centymetr dla pasażerów z tyłu. W wyposażeniu z zakresu komfortu zadebiutują nowe wygodne fotele przednie, które mogą być wyposażone w funkcję masażu i wentylację.
Możemy tutaj liczyć na dobre oświetlenie i nowoczesne systemy wspierające kierowcę
W Tiguanie zadebiutują nowe światła LED MATRIX, które wykorzystują po 19 200 diod na lampę. To konstrukcja, która debiutuje w Touaregu po liftingu. Takie rozwiązanie w tej klasie będzie zdecydowanie jednym z najlepszych na rynku.
Poza tym oczywiście można tutaj liczyć na najnowsze wydanie znanych systemów bezpieczeństwa, w tym Travel Assist. Automatyzacja jazdy ma wspierać kierowcę i zwiększać komfort podróżowania na długich dystansach.
W kabinie znajdziemy, w zależności od wersji, 12,9 lub 15-calowy ekran multimediów. Poza tym za kierownicą schowany będzie 10,25-calowy ekran zegarów. Design wnętrza w dużej mierze nawiązuje do modeli ID, podobnie jak i stylistyka nadwozia.
Volkswagen Tiguan 2024 stawia na hybrydy plug-in. Zasięg na prądzie sięgnie 120 kilometrów
Niemcy wyraźnie skupili się na tym rozwiązaniu i postawili na kilka ciekawych patentów. Przede wszystkim rodzina Tiguanów eHybrid będzie składała się z kilku wersji, oferujących od 204 do 272 KM. Najważniejszy jest jednak zasięg, który za sprawą większego akumulatora sięgnie 120 kilometrów. To sugeruje, że wiele osób w ogóle zapomni o stacjach paliw w tym aucie.
Volkswagen po raz pierwszy w Tiguanie eHybrid wprowadzi też szybkie ładowanie DC, które przyspieszy możliwość korzystania z napędu hybrydowego przy braku prądu.
Obok takich wersji, w ofercie nie zabraknie klasycznych silników benzynowych i diesli. Tiguan 2024 będzie jednym z ostatnich (obok Passata) modeli, w których zobaczymy silniki spalinowe w gamie.
W zależności od wariantu dostaniemy tutaj napęd na przednie lub wszystkie cztery koła. Do tego na pokładzie zadebiutuje układ DCC PRO, czyli unowocześnione zawieszenie adaptacyjne, zapewniające większy komfort resorowania.