Volkswagen Tiguan Allspace przeszedł lifting - bardzo przewidywalny
Volkswagen Tiguan Allspace debiutuje w odświeżonym wydaniu. Zmiany są niemal analogiczne jak w krótszej wersji, choć pojawiło się tutaj kilka wyróżników.
Volkswagen Tiguan Allspace nie ma przed sobą długiego życia. Kolejnej generacji najprawdopodobniej nie będzie - jej miejsce zajmie osobny model. Ma to być duży SUV przeszczepiony z rynku chińskiego. Wiele osób stawia na Talagona, gdyż był on dopracowywany w Europie. Czy do tego dojdzie? To pokaże czas - póki co zobaczmy co zmieniło się w długim Tiguanie.
Przede wszystkim Volkswagen Tiguan Allspace wygląda niemal tak samo jak krótka wersja
Słowo "niemal" oznacza te małe różnice, które wprowadzono w długim wariancie. Na przykład przedni zderzak zyskał tutaj srebrne wstawki, które go wyróżniają. Nieco inaczej wygląda też tylny zderzak, z wpasowanymi imitacjami końcówek wydechu.
Nowością jest także nieco zmodyfikowane oświetlenie. Tak jak i w przypadku krótkiego Tiguana zdecydowano się tutaj na światła LED MATRIX IQ LIGHT, aczkolwiek dodano świecące elementy wpasowane w grill. To nawiązanie do Arteona i Golfa ósmej generacji, również wyposażonych w takie akcenty świetlne.
Poza tym cała reszta elementów nadwozia jest tutaj tożsama z tymi z krótkiego Tiguana. Oznacza to nowe lampy tylne i rozszerzoną gamę kolorów oraz wzorów felg aluminiowych.
Volkswagen Tiguan Allspace ma też poprawioną kabinę
Oczywiście nie spodziewajcie się rewolucji - to poprawki względem starszego wcielenia, znów takie same jak w krótkim modelu. Tym samym dostajemy nowy system multimedialny z kartą eSIM i dotykowy panel klimatyzacji. Kierownica również wyposażona jest w przyciski reagujące na dotyk, aczkolwiek tutaj obsługę ułatwić ma haptyka, która delikatnymi wibracjami informuje o wybraniu danej funkcji.
Poza tym znajdziemy tutaj także nowe cyfrowe zegary oraz delikatnie poprawione materiały wykończeniowe. Poza tym cała reszta pozostaje "bez zmian". A tyczy się to głównie najważniejszego elementu, czyli praktyczności. Duży kufer, siedem miejsc i składana kanapa pozwalają korzystać z tego auta niczym z dostawczaka.
W Europie dostaniemy cztery silniki
Oferta jednostek benzynowych opiera się na konstrukcji 1.5 i 2.0 TSI. Najsłabsza oferuje 150 KM, zaś mocniejsze (2.0) 190 i 240 KM. Wersji R nie przewidziano w wydaniu Allspace.
Diesel występuje natomiast w dwóch wydaniach - 150 i 200-konnym. Oczywiście mocniejsze jednostki można połączyć z napędem na cztery koła, zaś każdy silnik paruje się z przekładnią DSG.