Nowe Volvo XC90 nie będzie już pełnoprawnym SUV-em. Elektryki będą niższe
Pożegnajcie SUV-y, powitajcie podniesione kombi. Nowe Volvo XC90 nie będzie już rozwinięciem dotychczasowej koncepcji. Powód? Elektryfikacja.
Już niebawem poznamy zapowiedź nowego Volvo XC90. Trzecia generacja tego przebojowego modelu będzie ogromnym przełomem. Powód jest prosty - pod maską obok wariantów spalinowych pojawią się wersje w pełni elektryczne. Szwedzi gnają w kierunku pełnej elektryfikacji swojej gamy modelowej. Ta zmiana będzie oznacza też wielką rewolucję - SUV-y odejdą do lamusa.
Nowe Volvo XC90 będzie podniesionym kombi, a nie SUV-em z krwi i kości
W czerwcu Volvo zaprezentowało studyjny model Concept Recharge. To właśnie on stanie się punktem wyjścia dla nowej generacji modelu XC90. Jak widać ma on pewne cechy wizualne typowe dla SUV-ów, aczkolwiek nie jest typowym przedstawicielem tego segmentu.
Skąd taka zmiana u Szwedów, przez ostatnie lata inwestujących w tego typu auta? Odpowiedź może Was zaskoczyć i ucieszyć. W opinii Volvo SUV-y i elektryfikacja to słowa, które nie idą w parze.
Chodzi oczywiście o kwestię aerodynamiki, stanowiącą kluczowy element w każdym aucie na prąd. Im mniejsze opory powietrza, tym większy zasięg i niższe zużycie paliwa. Te cechy są najbardziej pożądane przez klientów, dlatego też Volvo wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Jednocześnie zachowana zostanie wyższa pozycja za kierownicą i nieco podniesione zawieszenie.
Jest to też trend, który będzie się udzielał w kolejnych autach marki. Volvo wraca tutaj niejako do swoich korzeni, stawiając na duże i praktyczne auta. Co ciekawe pojawią się tutaj także nieco mniejsze i węższe koła, również ze względu na ekologię i ekonomię.
Nowe Volvo XC90 powstanie na platformie SPA2
To rozwinięcie dotychczasowej konstrukcji, choć zdecydowanie unowocześnione. Przede wszystkim największą różnicą będzie fakt, iż wersja spalinowa i elektryczna zyskają całkowicie inną architekturę wnętrza. W wariancie na prąd całkowicie zniknie tunel środkowy, co pozwoli na wygospodarowanie dodatkowych centymetrów na miejsce dla pasażerów.
Kabina nowego Volvo XC90 ma być także nowoczesną interpretacją "szwedzkiego salonu". Minimalistyczne podejście połączone tutaj zostanie z przyjemnymi materiałami wykończeniowymi, pochodzącymi między innymi z recyklingu. Centrum dowodzenia stanowić ma z kolei system multimedialny opracowany przez Google - Google Auto.
Co więcej, topowa wersja elektryczna zapewni ponad 500 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu i możliwość szybkiego "zatankowania" prądu.
Nowe Volvo XC90 niebawem wyjedzie na drogi
Oczywiście póki co pod postacią zamaskowanych egzemplarzy testowych. Produkcyjną wersję powinniśmy poznać pod koniec 2022 roku, zaś w salonach auto pojawi się już rok później.