Warszawy, duże Fiaty, Polonezy. Tak wyglądała 67 rocznica uruchomienia produkcji w FSO

67 lat temu ruszyła produkcja w zakładach przy ulicy Jagiellońskiej, wówczas Stalingradzkiej. Warszawy, duże Fiaty, Polonezy, Lanosy, Chevrolety - te auta zjechały z taśm FSO.

Przyznam szczerze, że pomimo moich ogromnych chęci, nie jestem w stanie pojąć fascynacji polską motoryzacją z okresu PRL. Mogę jednak śmało powiedzieć, że jestem w mniejszości, gdyż zlot z okazji 67 rocznicy uruchomienia produkcji w FSO przyciągnął około sto samochodów i tysiące widzów. Na placu przed bramą zakładów na Jagiellońskiej 88 można było znaleźć prawdziwe perełki, takie jak Warszawy z początku produkcji (jedna z kolekcji Skarb Narodu oraz słynna Norka), całkiem nieźle zachowane duże Fiaty i Polonezy.

Moją uwagę przyciągnęły jednak nieco inne modele. Pojawiło się tutaj bowiem idealnie zachowane Espero na czarnych blachach, Daewoo Chairman zarejestrowane jako auto zabytkowe (akurat tutaj nie związane z FSO) oraz dwa egzemplarze Aveo na rejestracjach tymczasowych.

Takie imprezy mają też swoją „drugą twarz”. Obok ciekawych i unikalnych aut, takich jak np. świetnie utrzymany Polonez z pakietem Oricari, pojawiły się także auta w stanie tragicznym (zagrażającym bezpieczeństwu) oraz, krótko mówiąc, kiepsko stuningowane. Do tego ludzie biegający z piwem rzucający pięknym polsko-łacińskim słownictwem przy grupie dzieci są absolutnym "must have" na tego typu wydarzeniu - cóż, w tej kwestii jeszcze wiele przed nami.

Tymczasem zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć, tak dla czystej rozrywki.

GALERIA ZDJĘĆ