Włosi mają nową alternatywę dla Dacii Duster. Ma LPG i przyjeżdża z Chin

Włoska miłość do samochodów z Chin nie ustaje. EMC 7 rzuca rękawicę Dacii Duster. Kosztuje mało, ma 174 KM i LPG.

  • EMC, czyli Eurasia Motor Company, rozszerza ofertę we Włoszech
  • To kolejna marka, która oferuje "rebrandowane" chińskie produkty
  • Ich nowy model bierze na celownik Dacię Duster

Eurasia Motor Company. Piękna nazwa, o której pewnie nie słyszeliście. Tymczasem ta włoska firma działa od 20 lat i specjalizuje się w imporcie chińskich samochodów na Półwysep Apeniński. Kiedyś nosiły one oryginalny logotyp, teraz są "rebrandowane" właśnie jako EMC. I jeden z modeli w ofercie tej firmy, EMC 7, rzucił właśnie rękawicę Dacii Duster.

Włoska marka liczy po prostu na klientów kierujących się pragmatyzmem. W ich ręce oddaje SUV-a, który jest dość duży i przestronny (ma wymiary Bigstera), oferuje 174 KM i ma fabryczną instalację LPG. A ta ostatnia rzecz we Włoszech staje się coraz ważniejsza.

EMC 7 Duster LPG Geely

EMC 7, czyli anty-Dacia Duster? Nic bardziej mylnego

To skrajnie różne samochody, a jedynym łącznikiem jest tutaj niska cena oraz właśnie wspomniana instalacja LPG. Stylistyka EMC delikatnie mówiąc "nie porywa" i nie ma w sobie niczego ciekawego. To po prostu kolejny prosty pudełkowaty SUV prosto z Chin - czyli coś absolutnie standardowego. Pas przedni może przywodzić na myśl Peugeota 2008, tył zaś przypomina SUV-y sprzed lat. To samo tyczy się wnętrza, które również jest wyjątkowo generyczne.

EMC 7 to produkt marki Livan, należącej do grupy Geely. Na rynku występuje też jako Geely Haoyue Pro. Chiński SUV ma 4,54 metra długości, a pod jego maską pracuje silnik 1.5 Turbo o mocy 174 KM. Instalację LPG przygotuje firma BRC i będzie stosowana fabrycznie od 2025 roku.

Włosi pokochali chińskie auta - przez ceny

Zgadnijcie, ile kosztuje taki samochód, dobrze wyposażony, z LPG na pokładzie? Cennik otwiera kwota 24 800 euro - czyli niecałe 108 000 złotych. Teraz próżno szukać jakichś konkurencyjnych propozycji z Europy. W grę wchodzą jedynie auta z Państwa Środka.

Wiele osób ryzykuje więc kwestią obsługi, awaryjności i dostępności części, aby jednak cieszyć się dużym nowym autem za mniejsze pieniądze. Czy ma to sens? Patrząc na rosnącą w siłę markę DR we Włoszech, jak widać ten schemat sprawdza się doskonale.