Xpeng G6 2023 też chce podbić Europę. Pomaga w tym autor książek science-fiction
Xpeng G6 2023 to kolejny elektryk, który bierze na celownik Europę, a dotrze do nas z Chin. Chińczycy mają ambitne plany, a w tym projekcie brał udział między innymi... znany pisarz.
Europa to żyła złota dla Chińczyków. Kolejne marki chcą mieć coraz większe wpływy na Starym Kontynencie - i idzie im to całkiem nieźle. Nio już dogania Teslę w segmencie Modelu X, a teraz do gry coraz mocniej wchodzą kolejne marki. Hongqi odnalazło się w Skandynawii, a Xpeng zaczyna gonić swoich konkurentów.
W Szanghaju poznaliśmy nowy model tej marki. Xpeng G6 to typowy "crossover coupe"
Marki z Państwa Środka mają dość specyficzne podejście do projektowania samochodów. Wszystkie twierdzą, że robią coś unikalnego, ale finalnie każde auto zdaje się przypominać projekty innych marek.
Xpeng G6 2023 nie jest tutaj wyjątkiem, ale wciąż może wpaść w oko. Zgrabna linia prezentuje się bardzo dobrze, a jej dużą zaletą jest dopracowanie pod kątem aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza to tylko 0,248, co oczywiście wpływa na zasięg.
Co ciekawe w projektowanie tego auta zaangażowany był Liu Cixin, autor cenionej powieści science-fiction "Problem Trzech Ciał". Swoją pomysłowością wspierał autorów systemu multimedialnego, ale także designerów.
Proste wnętrze, dużo przestrzeni
W uzyskaniu obszernej kabiny pomógł rozstaw osi na poziomie 2890 mm - to gwarancja zapasu miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu, ale też i z przodu. Samo wnętrze jest minimalistyczne pod kątem designu. Centrum dowodzenia stanowi tutaj 15-calowy ekran systemu multimedialnego. Otaczają go jasne plastiki i elementy wykończone tkaniną.
Platforma SEPA2.0 to nowa konstrukcja, która umożliwia tworzenie modułowej platformy. Xpeng G6 2023 dostanie duży akumulator (choć jego pojemność nie jest znana), a instalacja 800V i technologia 3C zapewnią możliwość bardzo szybkiego ładowania. Zasięg zbliży się do 750 kilometrów na jednym ładowaniu.
Na rynek trafią dwie wersje - z napędem na tylną oś i wariant AWD. Ta pierwsza oferuje 296 KM i 440 Nm, zaś przy dwóch silnikach i AWD dostaniemy 487 KM i 660 Nm.
Dużym plusem będzie cena. Xpeng G6 ma zaskoczyć pod tym kątem
Chińczycy obiecują kwoty na poziomie 28-29 tysięcy euro jako punkt wyjścia dla cennika. Pomogą w tym dwa rodzaje akumulatorów - litowo-żelazowo-fosforanowe i niklowo-manganowo-kobaltowe.