105 900 zł - tyle minimalnie zapłacicie za nowe BMW serii 1 [CENNIK]

BMW uruchomiło już polski konfigurator dla nowej "jedynki". Na ten moment dostępne są dwa silniki benzynowe oraz trzy jednostki diesla.

Oferta na pewno zostanie uzupełniona. Póki co jednak BMW zaprezentowało najsłabszą i najmocniejszą jednostkę benzynową oraz trzy "podstawowe" diesle.

Listę otwiera BMW 118i - trzycylindrowe, doładowane 1.5 o mocy 140 KM. W wersji z manualną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w 8,5 sekundy i kosztuje wspomniane 105 900 zł. Doposażony o skrzynię automatyczną model jest wyceniony 8 505 zł drożej.

Na drugim końcu gamy jest M135i - topowa odmiana, z napędem xDrive oraz sportową przekładnią automatyczną. Mające konkurować z Mercedesem-AMG A35 BMW ma dwulitrowy silnik turbo o mocy 306 KM i osiąga 100 km/h w 4,8 sekundy. M135i kosztuje minimum 192 900 zł.

Jeśli chodzi o silniki diesla, mamy do wyboru trzy jednostki: 116d, 118d i 120d (tylko z napędem xDrive). Najsłabsza, 116d, ma 116 KM i w zależności od wybranej skrzyni biegów kosztuje 113 500 zł lub 122 005 zł.

123 400 zł to z kolei 150-konne 118d ze skrzynią manualną. Automaty kosztują (zwykły lub sportowy) odpowiednio 132 353 zł lub 134 815 zł. Jeśli zależy nam na większej mocy dwulitrowy diesel w 120d osiąga 190 KM i przy napędzie na obie osie pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 7 sekund. Cennik rozpoczyna kwota 146 800 zł a odmianę ze zwykłym "automatem" - wersja ze sportową przekładnią jest droższa - 149 262 zł.

Poza topowym silnikiem M135i, każdą odmianę silnikową można doposażyć w linię wyposażenia Advantage, Sport Line, Luxury Line lub M Sport. W przypadku modelu 118i dopłaty wynoszą 3 300 zł, 17 000 zł, 18 210 zł i 21 500 zł. Poza tym mamy oczywiście całą gamę wyposażenia dodatkowego - w przypadku BMW jest ona bardzo długa.

W przyszłości oferta powinna zostać uzupełniona o jednostki 120i, 125i, być może także 130i oraz diesla z podwójnym doładowaniem, oznaczonego 125d.